Drie uur in de rij voor ModeMusthaves
Elise van Wonderen (27) startte drie jaar geleden ModeMusthaves, een webshop met betaalbare kleding voor meiden van 16 tot 25 jaar. Begin dit jaar heeft ModeMusthaves drie dagen in een popup-store in Amsterdam gezeten, met succes: wat was opgezet als leuk evenement liep uit tot dranghekken en wachtrijen van 200 meter.
Voordat Elise begon met ModeMusthaves werkte ze bij I Love Fashion News, een website die haar zus (Annic van Wonderen) heeft opgezet. Daar nam ze onder andere de sales voor webshops op zich. Ze kwam veel in contact met A-webshops en was onder de indruk van wat zij allemaal deden.
Toch was er een aantal dingen die Elise graag anders zou zien, vandaar dat ze ModeMusthaves is begonnen. In zes weken is haar idee uitgegroeid tot een webshop en inmiddels versterken 11 dames het hoofdkantoor in Amsterdam.
In adverteren gelooft Elise niet, zij is van mening dat de klanten zelf naar jouw bedrijf toe moeten komen. Daarom heeft ze tot voor kort nog nooit geadverteerd en heeft ze alle meiden weten te bereiken via haar eigen socialmediakanalen.
Social media spelen een grote rol bij ModeMusthaves: met een kleine 115.000 followers op Instagram, ruim 145.000 likes op Facebook, 16.000 followers op Twitter en 2.000 volgers op Pinterest weten ze het bij ModeMusthaves voor elkaar te krijgen om bijvoorbeeld 2.000 meiden op te trommelen en naar de popup-store te laten komen.
Leuk item! Erg interessant om te zien hoe Elise haar onderneming tot zo’n succes heeft weten te maken.
Mijn vriendin koopt er regelmatig iets.
Is er ook erg tevreden over. Ook met retourzendingen.
Ze krijgt er zelf ook ondernemersgevoelens bij om ook zoiets te doen. Dat gaan we natuurlijk alleen maar aanmoedigen :).
En is compliment aan Elise.
Gaaf Elise! We zijn blij met ModeMusthaves als klant en we zijn trots op jouw ondernemingskracht!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!