Eccky als interactief dating platform
Tijdens de case presentatie van Eccky op de Spinawards gaf Yme Bosma al aan dat Eccky eigenlijk ook een verkapte dating applicatie is. Dit is nu ook officieel bevestigd door een onderzoek dat Doritos heeft gehouden onder 1500 jongeren. Het onderzoek werd uitgevoerd naar aanleiding van de door het chipsmerk gestarte Flirt & Scoor promotie, meer dan een maand geleden.
Jongeren kunnen op Doritos.nl een flirtprofiel aanmaken, waarmee ze iemand kunnen vinden om zes dagen lang een Eccky op te voeden. Uit het onderzoek blijkt dat 84 procent van de jongeren wel eens flirt. Een groot deel van de jongeren flirt, naast ‘in het echte leven’, vaak online (75 procent). MSN is daarbij het meest populaire flirtmiddel; 56 procent gaf aan via MSN te flirten. Het overgrote deel van de jonge respondenten geeft aan met name voor de fun (88 procent) en de aandacht (40 procent) te flirten, een kleiner deel flirt om uiteindelijk een relatie te vinden (17 procent). Flirten wordt door 77% van de jongeren niet als vreemdgaan gezien.
Eccky is met dubbel c, de link werkt daardoor niet…
Ik had het al aangepast Yme! Die studenten van tegenwoordig ook 😉
Off-topic: In de RSS-feed staat “Flirt & Scoor” (dus een ampersand met 3x amp; erachter. Voor deze reactie moest ik daar uiteraard weer 4x amp; van maken…). Het lijkt alsof er iets te vaak ge-url-encode wordt…
Ik heb de laatste tijd wel meer problemen met de RSS-feed van Marketingfacts. Ben nog aan het uitzoeken of dat te maken heeft met Feedburner of met de manier waarop ExpressionEngine de feed genereert.
Welkom in de dating wereld van 2006, eerste een virtueel kindje maken en opvoeden als voorbereiding op het echte werk. Het is wel veilig om het eerst virtueel uit te proberen.
Het onderzoek zegt dat jongeren flirten en dat doen ze ook online. Maar ik zie in het onderzoek de naam Eccky niet opduiken, behalve dan dat hun partner Dorrito’s het onderzoek betaald heeft.
@ Yme: excuses voor de typfout 🙂
@ Ollie: in het artikel staat dat Doritos dit onderzoek heeft uitgevoerd naar aanleiding van de Flirt & Scoor promotie waarin Eccky de hoofdrol speelt. Jongeren moeten hiervoor op Doritos.nl een flirtprofiel aanmaken. Het onderzoek richt zich inderdaad ook op online flirten in het algemeen maar het interessante voor Doritos (en natuurlijk ook voor Eccky) zit hem in het feit dat MSN hiervoor het meest gebruikte instrument is. Zie daar ook de overduidelijke link met Eccky.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!