Enquête: digitale media binnen marketing- en communicatie-opleidingen
Vijf jaar geleden constateerden we hier op Marketingfacts dat er (te) weinig aandacht was voor online marketing binnen het hoger onderwijs. Amper een half jaar later waarschuwden we voor een wildgroei aan opleidingen en in 2008 hebben we een overzicht gemaakt van alle post-HBO-opleidingen. Reden voor de blogposts en het aanbod tot het gratis gastcollege was destijds dat nog maar weinig studenten en -met name- docenten op de hoogte waren van de ontwikkelingen binnen hun eigen vakgebied. Maar waar staan we nu, vijf jaar later, met digitale media in het onderwijs?
Om hier een antwoord op te kunnen geven, voeren we een korte enquête uit onder docenten en studenten van marketing- en communicatie-opleidingen. Ook horen we graag van stagebegeleiders uit het bedrijfsleven wat zij vinden van het kennisniveau van studenten. In dit onderzoek staan de volgende drie vragen centraal:
-
Hoe tevreden zijn docenten over het aandeel digitale media in hun opleiding?
-
Hoe tevreden zijn studenten over de aandacht die digitale media binnen hun opleiding krijgt?
-
Zijn bedrijven tevreden over het kennisniveau van studenten en starters met betrekking tot digitale media?
Onder digitale media verstaan wij in dit verband alle (toepassingsmogelijkheden van) digitale communicatiemiddelen, waaronder e-business, online advertising, e-mailmarketing, affiliate marketing, zoekmachinemarketing, social media marketing, etc.
Dus doe je een universitaire of HBO-studie marketing, communicatie of marketingcommunicatie, geef je les aan zo'n opleiding of begeleid je stagiairs vanuit die opleidingen binnen het bedrijfsleven, vul dan onze enquête in! Invullen kost ca. 5 minuten en de resultaten worden binnenkort hier op Marketingfacts gedeeld.
Alvast bedankt!
Credits afbeelding: chris.corwin (CC)
Ondertussen hebben we ruim 140 reacties binnen op de enquête. Voor iedereen die de enquête heeft ingevuld of een reactie heeft gemaild heel erg bedankt!
Mocht je de enquête nog willen invullen dit is nog mogelijk t/m woensdag 6 juni 2012. Hierna gaan we de enquête resultaten verwerken. Het rapport met de resultaten zal ook op Marketingfacts gepubliceerd worden.