Eric Cantona in nieuwe campagne van Nike

1 maart 2006, 11:35

Eric Cantona in nieuwe campagne van Nike

Nike is gestart met haar campagne Joga Bonito (Play Beautiful) voor het WK Voetbal en zet daarbij voetbalsterren in zoals Eric Cantona. Vanaf 14 februari zijn diverse spotjes, afkomstig van Cantona’s eigen tv-station JogaTV, te bekijken via nikefootball.nike.com. Prachtig!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Frank

    Grof, Geweldadig en Negatief.. Terwijl de boodschap gaat om mooi, vriendelijk en de liefde voor sport.. Snap ik dus niet…


    1 maart 2006 om 17:13
    Erwin

    “I am here to remind the world that this game is about…”

    Nou, als ik het me goed remind is deze meneer Cantona zelf nog steeds bekend met zijn karate-trap naar een toeschouwer. Niet echt representatief…


    1 maart 2006 om 19:30
    Jeroen

    De hoogstandjes in de reclame en de boodschap van de reclame zijn naatuurlijk prachtig.

    Helaas heeft erwin helemaal gelijk. Cantona speelde af en toe briljant voetbal, maar hij was soms ook echt een varken in het veld. Verkeerde typecasting dus.

    Misschien dat het beter was geweest wanneer men een briljante voetballer had gecast die zijn loopbaan heeft moeten beeindigen door een blessure. Marco van Basten is hier een goed voorbeeld van.

    Al denk ik dat er weinig zijn die het op dezelfde wijze als Cantona over kunnen brengen.


    2 maart 2006 om 07:40
    Floris

    Misschien is Cantona helemaal niet zo slecht gekozen. Hij is altijd ontzettend populair geweest juist vanwege dat wat rebelse karakter (wat je er ook van vinden mag) en om hem een cultstatus toe te rekenen gaat misschien wat ver, maar deze karakteristieke “bad boy” van het voetbal mag nog steeds rekenen op aardig wat fans, en heeft natuurlijk ontzettend veel charisma. Die eigenschappen passen wel bij Nike.

    Marco van Basten casten is weer het tegenovergestelde, want hoewel een briljant voetballer in zijn tijd, heeft hij naar mijn bescheiden mening een gebrek aan charisma om in spots als deze te acteren.


    2 maart 2006 om 09:17

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!