Erotiek zonder schaamhaar
“Een schaamhaarfoto is niet langer verplicht in Playboy” aldus Jan Heemskerk (nieuwe hoofdredacteur Playboy) in een interview met de Volkskrant. Hij geeft toe dat de Nederlandse versie van ‘s werelds beroemdste blootblad kampt met een crisis. Maar Heemskerk ziet nog volop kansen voor Playboy, al moet het blad daarvoor op de helling.
Welke veranderingen mogen we verwachten en heeft hij inderdaad de juiste visie om het tij voor Playboy te keren?
De belangrijkste punten uit de visie van Heemskerk:
-
Modellen zouden niet meer betaald moeten worden. Het beginsel zou moeten zijn dat de vrouwen in het blad zouden willen staan, om wat voor reden dan ook. Geld is te veel centraal komen te staan in de verhouding tussen model en blad.
-
Playboy zou zich minder moeten focussen op de shaamhaarfoto maar meer op erotische fotoseries zoals de klassieke Playboy pin-ups als Raquel Welch en Marilyn Monroe. Geen verassende uitspraak gezien zijn eerdere uitspraak als hoofdredacteur van FHM: “Wij zijn geen Playboy. Bij ons stopt het op het moment dat de tepels zichtbaar worden. En als dat wel gebeurt, dan fotoshoppen we die weg.
-
De Nederlandse versie van Playboy heeft de laatste jaren teveel de journalistiek verwaarloosd. Playboy zou weer opheffende en revolutionaire artikelen moeten plaatsen.
Ik vraag me serieus af of Heemskerk daarmee het tij voor Playboy kan keren. De tijden zijn veranderd en de doelgroep (mannen vanaf 18 jaar) zitten volgens mij niet meer te wachten op een artikel van Jan Wolkers en een erotische fotosessie van Viola Holt.
De rol van internet
Ik blijf me vooral verbazen over het feit dat Playboy Nederland niet meer (en anders) gebruik maakt van de combinatie blad en internet. Heemskerk heeft wel door dat bloot geen taboe meer is en dat via internet drievoudige penetraties (gratis) slechts een muisklik zijn verwijderd. Maar laten we eerlijk zijn, wie krijgt de bekende Nederlanders voor de camera? Doe daar dan ook op wat mee op internet! Extra foto’s, videos, chats en een forum zijn al een paar eenvoudig te realiseren ideeen waarmee Playboy dagelijks tienduizenden bezoekers naar de site kan trekken. Afhankelijk van de creativiteit van Playboy kunnen deze bezoekers worden geconverteerd in leden (blad + toegang tot afgesloten deel playboy.nl).
Nieuwkomers grootste dreiging voor Playboy
Als Playboy niet oppast dan wordt de slag niet verloren van mannenbladen als FHM en Maxim maar van nieuwkomers die het wel hebben begrepen.
Neem als voorbeeld de Noorse fotograaf Peter Hegre. Hij begon zijn website hegre-archives.com met een aantal foto’s van zijn vrouw en model, Luba. Inmiddels bevat zijn site een groot aantal fotoseries van verschillende modellen en trekt de site meer dan een miljoen bezoekers per dag! Hegre heeft plannen om binnenkort te starten met een eigen tijdschrift waarmee hij de concurrentie wil aangaan met Playboy (bron: Nettavisen).
Hegre is overigens niet de eerste fotograaf die op deze wijze de strijd aangaat met Playboy (en andere mannenbladen). In de VS zijn fotografen zoals Suze Randall en J. Stephen Hicks inmiddels multimiljonair dankzij de inkomsten via hun websites.
Het is een kwestie van tijd voordat een van deze fotografen serieus de aanval opent op Playboy. En als Playboy te lang wacht dan is haar naam, dat ooit een synoniem was voor wereld’s beroemdste blootblad, haar glans verloren en zullen vrouwen als Katja Schuurman en Aukje van Ginneken net zo snel uit de kleren gaan voor Hegre als voor Playboy. Een verschil, Hegre gebruikt het materiaal ook op internet!
Verder lezen
Interview Jan Heemskerk, de Volkskrant, zaterdag 10 januari 2004.
Zie ook:
Verkoopcijfers Playboy in vrije val
Verkoopcijfers Playboy in vrije val (2)
Verkoopcijfers Playboy in vrije val (3)
Cover:
Wat wil Playboy nu zijn: opinieblad voor de man of gewoon een erotisch blad voor de man! Ik denk dat ze hier een duidelijke keuze in moeten maken.
Dus kom op met die blootfoto’s! Ranzigheid hoeft niet, maar mooie, natuurlijke foto’s (met zo min mogelijk photshoppen), dat is toch waar het om gaat. De spanning moet terug!
Benut de kracht van de media! Ik heb wel een ideetje: een IDOLS-opzet voor de playboy. De faam en beroemdheid moet toch voldoende aantrekkingskracht hebben!
Huh..zie nu op internetsite van FHM dat zij inderdaad een verkiezing aan het organiseren zijn: “Stem op je favoriete buurmeisje…”. Honderden buurmeisjes zijn ingestuurd door volslagen onbekenden, vrienden, broers, zussen, vriendinnen en natuurlijk de dames zelf. De winnaar verschijnt op de cover in juni…
Zucht wat een gezeur om schaamhaar en foto’s. Ik koop gewoon online in Cristienshop en heb altijd mijn eigen erotiek feest
Schaamhaar of geen schaamhaar je bent zo mooi als je je zelf voelt.En gelukkig houden we allemaal van iets anders.Gewoon doen wat je zelf prettig vindt.
hunter boots for sale If auctions aren’t one’s cup of tea, the same brand name or other designer item also enters a flash sale, so be the first to snag it before someone does when the auction unlocks John fashions If ever there was elegant in exotic leathers, this is certainly a solid choice fitflops sale australia
fitflop discount The Fall 2009 collection includes brilliant colors of all grains of leather and suede from polished refinement to natural looks For the finest in Louis Vuitton, Chanel, Prada, Gucci, St Their clients, which range from everyday bargain hunters to high profile celebs, are guaranteed 100% authenticity on every item in stock, which store co founder Jack Muller says equals guilt free shopping.As the year inches closer toward the holiday season, Jack says searches of these brands will likely increase, with many top designers offering more reasonable prices to buyers hoping to build their Sneakers collection."Expect to see the rise of the brand savvy shopper this holiday season, particularly when it comes to high end fashion burberry blue label bags
where to buy fitflop singapore Dinallo will be reading and signing copies of this latest thriller, The German Suitcase For information on reservations, packages, activities and more, visit /onlyinsf We have courses suitable for families, groups or individuals michael kors bags sale
toms shoes sale
asics onitsuka tiger
hunter rain boot
浠嶇劧鎸囪铂甯傞暦灏氳檿鏂艰唱閲忥紝浣犵殑鐞?鏄ㄥぉ浠婂ぉ鏄2鐨勪簨鎯呭湪閫欒! 鏈変竴浜涘師鍥狅紝鍊掑付 澶у鏁镐汉瑾版槸闁嬫斁鐨勭矇椋?姣忎竴鍊嬫埃姘涢潪甯搁瀷
缍鍒╀簽鐨勭瀵嗭紝鎴戝憡瑷村ス锛屾矑鏈?鎴戞瑭﹀湒鍋氫竴浜涗簨鎯呬綔鐐?鍦ㄤ綘鐨勮啙钃嬭噣閮ㄦ礇鏉夌/鑰冪埦鐨勬墜锛岄€欏氨鏄湪鎴戜粖澶╁眳鐒?
S涔嬩竴鐨凜R 2023 06鐢卞▉寤壜疯炒鍒╁湪鍘熶締鐨勫悕绋盢ew Balance鐨勮叧寮撴敮鎾愬櫒鍏徃 1600娴疯粛濂椾欢閭?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!