Fabchannel algemene winnaar Europrix
De winnaars van de Europrix.nl, de prijs voor de beste multimediaproducties in het Nederlandse taalgebied, zijn bekend. Fabchannel is uitgeroepen tot algehele winnaar. De site toont de concerten van Paradiso en De Melkweg online. Tot de overige winnaars behoren Villa Neuzenroode en de Klokhuis Sketch Studio. Buiten de prijzen vielen onder meer de sites van Kaboem en het Rijksmuseum, alsmede het mobiele concept TV2GO.
Overzicht winnaars:
CATEGORIE 1: KENNIS, ONTDEKKING EN CULTUUR
Inzending van: St. Fabchannel
Titel: Paradiso Concerts Online
URL/CD: www.fabchannel.com
CATEGORIE 2: LEREN EN E-EDUCATION
Inzending van: Ra.nj. Digital Entertainment bv
Titel: Professionals ll – ‘Pool Paradise’
URL/CD: DVD
CATEGORIE 3: INTERACTIEVE FICTIE EN VERHALENVERTELLEN
Inzending van: IJsfontein Interactive Media BV
Titel: Sketch Studio
URL/CD: www.hetklokhuis.nl/sketchstudio
CATEGORIE 4: E-BUSINESS
Inzending van: MediaMonks BV
Titel: Game Boy Advance SP Tribal edition
URL/CD: cd-rom
CATEGORIE 5: BURGERS, DEMOCRATIE EN E-OVERHEID
Inzending van: Stichting Face Your World
Titel: Face Your World
URL/CD: www.faceyourworld.nl
CATEGORIE 6: EERSTE STAPPEN OP HET GEBIED VAN MULTIMEDIA
Inzending van: Info.nl
Titel: villaneuzenroode.nl
URL/CD: www.villaneuzenroode.nl
CATEGORIE 7: MOBIELE MEDIA
Inzending van: Kunstgebouw/Hootchie Cootchie
Titel: Codex Kodanski
URL/CD: www.codexkodanski.nl, www.mediafabriek.org
CATEGORIE 8: PRODUCENTEN TOT 30 JAAR EN MULTIMEDIASTUDENTEN
Inzending van: Sebastiaan Elstgeest & Kasper Kamperman (Kunst Techniek Saxion Enschede)
Titel: Extract Project
URL/CD: www.extract-project.nl
ALGEMEEN WINNAAR 2005
Inzending van: St. Fabchannel
Titel: Paradiso Concerts Online
URL/CD: www.fabchannel.com
MediaMonks, Ra.nj, Info.nl…. zo te zien heeft iedereen die het verdient iets gekregen 😉
Heeft MediaMonks dan toch eindelijk hun prijs 😉 Gefeliciteerd jongens!
Als het fabchannel is wat het lijkt (een website waar je filmpjes op kan kijken van concerten) is het toch niet onwijs revolutionair?
Ben met Kees eens. Qua vormgeving is het al helemaal niet wat we nog niet eerder gezien hebben. Dan is Rijksmuseum nog ‘voller’.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!