General Motors heeft een probleem en vraagt hulp via weblog
Met meer dan gemiddelde belangstelling volg ik al een tijd Fastlane, de weblog van Bob Lutz, vice chairman of General Motors (GM). Ondanks alle inspanningen die het bedrijf levert, kampt het bedrijf met een imagoprobleem:
Our launch vehicles are continuing to do well in the marketplace, and we have high hopes for the upcoming launches too, like the Saturn Sky and Aura, for example. And yet, the coverage of our financial state continues to point out our alleged lack of cars and trucks that people want. All the while more than a quarter of the vehicles sold in America are ours.
Yes, we’d like it to be more than that, no question, and we’re working hard to increase the total. But the deeper issue is this question of our image, and this perception that nobody’s interested in our products. We can and will do a better job of advertising and communications in the traditional sense, but we need to step up our non-traditional communications and word of mouth, and get our message directly to the people on a grass roots level. This blog is one example — but we need more avenues, and bigger ideas. What do you think?
Inmiddels telt het weblog meer dan 200 reacties van lezers.
Ik vind dit echt een gewaagde stap! 1 van de eerste bedrijven die zich werkelijk kwetsbaar opstelt. Ik denk dat dit kenmerkend wordt voor merken.