Golden Drum festival in Slovenië

23 augustus 2006, 11:03

Golden DrumHet Sloveense reclamefestival Golden Drum is Cannes Lions van Centraal en Oost-Europa – “from Trieste to Vladivostok, from Helsinki to Tel Aviv, the Golden Drum is the most important advertising overview and event of the year”, aldus het persbericht van het festival. De 12e editie van het festival vindt plaats in Portorož, Slovenië van 1 tot 6 oktober 2006. Golden Drum richt zich in eerste instantie op adverteerders en reclamebureaus uit New Europe, maar een aantal categorieën zijn ook open voor Westerse bureaus, zoals Design & Art Direction, Interactive, Media campaigns, Film & TV promo en Advertising campaigns.

In 2005 waren er 2483 inzendingen uit 40 landen. Eén van de grote winnaars was ´Made in Romania´ campagne gemaakt door McCann Erickson Roemenië voor MTV.

Made in Romania - Marilyn Manson

De belangrijkste wijziging van dit jaar is het besluit van Golden Drum om categorie Website uit te breiden en om te dopen in Interactive. “We find the new name of the group more appropriate as it not only includes classical web advertising but also new advertising manners, such as electronic message advertising, mobile advertising and games”, aldus Jure Apih, President van Golden Drum. Deze vernieuwing biedt natuurlijk kansen voor de Nederlandse bureaus. De deadline voor inzendingen voor Golden Drum 2006 is 5 september 2006. MarketingFacts zal er zijn en zal een kort verslag maken van dit “most important advertising event of New Europe”. Wij zijn zeer benieuwd naar overeenkomsten en verschillen met Kiev Advertising Festival en Cannes Lions.

Serge Fenenko
Strategy Director bij Novocortex

Strategy Director van het internet marketingbureau Novocortex, na 7 jaar marketing en business development bij Rabobank. Novocortex is gespecialiseerd in interactieve marketing en Internet Strategie Audits. We werken internationaal - in Nederland, Zwitserland, Rusland, Oekraïne, Kroatië etc. Novocortex maakt interactieve campagnes, virals en iPhone games die aandacht in sociale media en prijzen op internationale festivals winnen.

Categorie
Tags

4 Reacties

    media

    Ben inderdaad benieuwd Serge en uiteraard veel plezier in Slovenie!


    23 augustus 2006 om 11:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!