Gouden Gids daagt concurrent om nep-Katja
De recent gelanceerde zoekmachine iLocal (zie ook Adformatie 21, p. 42) ligt zwaar onder vuur van de Gouden Gids en diens reclame-bureau vanwege een parodie op de campagne met Katja Schuurman. Op 9 juni staan de Gouden Gids en iLocal tegenover elkaar voor de rechtbank aldus Zibb.nl.
Heeft iemand toevallig een foto van de iLocal-campagne? Het gaat om een gele achtergrond waar een dame met donkere krullen in een pak met geld staat met daarbij de tekst “De keerzijde van adverteren in de Gids.”
Moet je even de spitsen van afgelopen 2 weken doorbladeren online, daar staat ie vast nog wel in.
Ik het lijkt me juist wel een slimme reclame!
En door deze media-aandacht krijgt iLocal natuurlijk alleen maar meer aandacht.
Dank voor verwijzing ambroos!
Klasse, maar vuil. Dus eigenlijk steengoed.
op het randje. ik denk dat GG een goede case heeft en iLocal veel publiciteit.
oké, veel publiciteit dan.
GG wint deze zaak op zijn gouden sloffen. Too obvious.
Maar I-local heeft hiermee al gewonnen wat het kon winnen.
@EJ: waarom zou Gouden Gids dit volgens jou op haar gouden sloffen winnen? En waarom heeft destijds KLM het niet gewonnen van EasyJet?
ik denk dat EasyJet beduidend meer intelligentie en ironie in de campagnes stopt dan iLocal.
Ik zou zeggen, vaar mee op die bekenheid. De gouden gids maakt zo Ilocal nog poulairder op deze manier.
Daarbij moet ik Ilocal wel gedeeltelijk gelijk geven v.w.b. de altijd fikse bedragen die bedrijven zoals kpn, telefoongids en goudengids durven te vragen. Wordt tijd dat er nieuw fris bloed komt. Maar pfff goedkoop, voor hetzelfde dat ilocal biedt kun je bij bv zoekned.nl gratis terecht heb ik gezien. Waarom zo duur als het ook gratis kan?
Ik vind hun beide domme mutsen, waar je bij de G Gids honderden euro’s betaald en bij Ilocal 389, blijkt dat je nu bij zoekned.nl veel meer en uitgebreidere mogelijkheden hebt en dat ook nog eens voor de prijs van € 00,0,-
Hier moet ik dan echt om lachen en vraag mij op de langere duur af wie het laatst lacht……..
Greets,
Sean
heb ik ook ’s gelijk . . .
En dat op deze warme vrijdagmiddag! Nog een biertje?
Biertje? Ik zit in m’n hok te puffen. Straks een roseetje dan maar.
iLocal: “We hebben niet voor 100 procent gelijk gekregen. Ondertussen hebben we wel mooi een hoop gratis publiciteit behaald.
Told you . . . (zie boven).
Daar moet ik hun inderdaad gelijk in geven en die mutsen van G Gids hebben dat schijnbaar niet in de gaten. Maar blijf er toch bij, als er 2 om een been vechten gaat de derde er mee vandoor. 😉
Narf, stelletje stakkers. Goedkope reclame stunt als je t mij vraagt. Die zoekned lijkt op een wikipedia voor bedrijven, ziet er chilled uit. K heb net mn clan aangemeld kijken of ze die vermelden 😉
hahahaha, hoe heb je die aangemeld dan? Ik heb er meerdere aangemeld en dat is tot nu goed verlopen. Geef maar eens clans in en dan zie je het reslutaat 😉
GG wint deze zaak op zijn gouden sloffen. Too obvious.
Maar I-local heeft hiermee al gewonnen wat het kon winnen.
Zei Evert Jan eerder.
Ik lees Marketingfacts niet dagelijks en heb dus jouw vraag om uitleg gemist. Wel jammer, omdat veel discussies hier op MF boeiend zijn.
He thegameison, Wat is je clannaam dan? Via deze link kun je namelijk speciaal clans aanmelden. Schijnbaar hebben zij een appartte Categorie: Game clans, wel cool. Dan doen GG en iL hun niet na 😉
Greets,
Sean
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!