Heineken en Qi opnieuw grote winnaars van SpinAwards?

23 maart 2006, 07:34

Heineken en Qi opnieuw grote winnaar van SpinAwards?Ik heb het persbericht gemist maar op spinawards.nl (dank voor de tip Bart) staan inmiddels de nominaties voor de SpinAwards 2005 vermeld. In totaal werden 315 cases ingezonden voor de jaarprijzen voor creativiteit in interactieve communicatie. Uiteindelijk zijn 32 nominaties toegekend. Bij de adverteerders valt wederom Heineken op met drie nominaties. De Postbank en Nokia hebben elk twee nominaties. Verder is het veld breed gespreid. Onder de bureaus zien we dit jaar diverse nieuwe namen. Euro RSCG 4D leidt met 4 nominaties. Qi, Media Republic en Lost Boys zijn ieder goed voor drie nominaties.

Alle genomineerden krijgen de kans om hun case persoonlijk toe te lichten tijdens de SpinAwards Day op 6 april in de Hogeschool van Amsterdam. De korte presentaties zijn voor iedereen gratis te bezoeken. De winnaars worden op 13 april bekend gemaakt tijdens SpinAwards Night in de Westergasfabriek in Amsterdam.

Het vakpubliek mag dit jaar stemmen voor twee vakpublieksprijzen: Beste interactieve adverteerder en Beste interactieve bureau. Voor beide prijzen heeft de vakjury een shortlist opgesteld. Het stemmen loopt van 1 tm 13 april via de website van de SpinAwards.

Nominaties SpinAwards 2005

Beste online campagne (6)

Chatman (Hi Bla Bla) Lost Boys i.s.m. MindShare Interaction, FHV, Backbone / KPN Hi

El Tiempo Honcho Qi / Heineken Brouwerijen

Hi Bling Bling Lost Boys i.s.m. MindShare Interaction, FHV, Backbone / KPN Hi

Pakman Achtung! / Suitsupply

Sneeuwbol voor Pakistan Publicis Dialog / Het Nederlandse Rode Kruis

Tapvat Introductiecampagne Qi, Media Republic & Brand New Telly / Heineken Brouwerijen

Beste mobiele concept (3)

CarSpotter For Sale Communicatie Amsterdam / For Sale Communicatie Amsterdam

H.E.L.L.O. Spotcodes Qi / Heineken Brouwerijen

MusicDownloads Party PPGH/JWT / Vodafone

Beste website concept (5)

Douwe Egberts Leuteren LEMZ / Douwe Egberts Nederland

Hyves Hyves / Hyves

Nokia 20Lives Euro RSCG 4D / Nokia

Schooljaar 05/06 BVH Groep / Ministerie van OCW

Mystery Guest Euro RSCG 4D / Nationale Postcode Loterij

Beste crossmedia campagne (4)

Blowkwartet Keesie / Trimbos Instituut

De Zoektocht naar de Arke Sekra Keesie / NS/Tijd voor Lezen

Mijn Postbankpas Leukwerkt Worldwide & OER-Satama / Postbank N.V.

The Flight of the Golden Container Euro RSCG 4D / Air France KLM Cargo

Beste vrije interactieve concept (3)

Eccky Media Republic / Media Republic

KabukkiBattle La Communidad / MTV Networks

The Blackbeard Connection ZGrounds / ZGrounds

Beste gaming concept (8)

Master Li TvZ Interactive / Lesli Vuurwerk BV

TEQUILA / UPC Broadband Holding Services BV (Chello)

Professionals – Pool Paradise Ranj Serious Games / OTIB

Pakman Achtung! / Suitsupply

Innercity the Game Scanr, Lloyd and Acardi, Ahead of the Game / ID&T

Nokia 20Lives Euro RSCG 4D / Nokia

Sportlife DEEP – Arctic Games Campagne Lost Boys / Leaf Holland BV

Postbank Blue World Ijsfontein / Postbank N.V.

Innovatieprijs (3)

Aard van het beestje HKU en Telematica Instituut / ART (Aibo Research Team)

Eccky Media Republic / Media Republic

Villa Neuzenrode Info.nl / Cliniclowns

SpinAwards Day: openbare jurybijeenkomst

Tijdens de SpinAwards Day op 6 april 2006, in Hogeschool in Amsterdam krijgen alle genomineerden de kans om hun case persoonlijk toe te lichten voor de vakjury’s. De bijeenkomsten zijn vrij toegankelijk en zijn dé kans om de beste cases van het afgelopen jaar van dichtbij te bekijken. Toegang is gratis. Reserveren is wel gewenst en kan via de SpinAwards website.

SpinAwards Night: de officiële uitreiking

De SpinAwards Night vindt plaats op 13 april 2006 in Westergasfabriek in Amsterdam. Tijdens het grootse SpinAwards Diner worden de winnaars bekendgemaakt en mogen zij hun SpinAward in ontvangst nemen. Na de uitreiking volgt de SpinAwards Dance. Kaarten voor de hele SpinAwards Night of alleen voor de SpinAwards Dance zijn vanaf vrijdag verkrijgbaar via de SpinAwards website.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Samen met Bert Hagendoorn, Indira Reynaert, Brian Oostenbrink, Stevijn van Olst en Femke Schavemaker zit ik in de jury voor de beste online campagne. In de komende week zal ik nader ingaan op de 6 genomineerden in deze categorie. Ben wel benieuwd naar jullie mening voordat er een definitieve keuze wordt gemaakt 😉


    23 maart 2006 om 07:43

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!