Helft kinderen zit iedere dag te gamen

18 juli 2005, 15:27

Meer dan de helft van de kinderen tot 15 jaar speelt dagelijks computerspelletjes. Dat blijkt uit een onderzoek onder 4000 kinderen door JuniorSenior.

Van de jongens en meisjes zit 61 procent iedere dag te gamen, een kwart daarvan zit meer dan twee uur achter de computer. De meeste van de respondenten sparen zelf voor het computerspel (39 procent). De speelgoedwinkel is nog steeds de favoriete plaats om het spel te kopen, maar de gamespeciaalzaak rukt ook op in populariteit. Ongeveer 12 procent maakt een kopie van het spel van een vriendje of vriendinnetje.

Informatie over nieuwe games hoort 32 procent van de kinderen het eerst via vrienden, reclame staat op de tweede plaats met 26 procent.

Het liefst wordt een spel alleen gespeeld, zo zegt 83 procent. Met name meisjes spelen liever alleen dan met of tegen iemand. Actie- en avontuurspellen zijn het populairst, gevolgd door racespelletjes. Het minst gewaardeerd zijn de puzzel- en oorlogsspellen.

Bron: BN

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!