Hij is er: het Marketingfacts Jaarboek 2012!

Hét overzicht van alle ontwikkelingen en mogelijkheden van het online medialandschap

Hij is er: het Marketingfacts Jaarboek 2012!

Na vele uren ploeteren en tientallen koppen koffie is het dan zover: het Marketingfacts Jaarboek 2012 is af! Al vanaf 2006 geeft Marketingfacts het M! Jaarboek uit. Wat begon als een dunne handige gids over het veranderende online medialandschap is uitgegroeid tot een meer dan 300 pagina’s tellend boek waarbij alle facetten van online marketing worden behandeld. 

Bijzonder van de nieuwe editie is dat er aan elk hoofdstuk een expertblogger heeft meegewerkt. Door de expertise die zij in hun vakgebied hebben verworven, is het niveau van het Jaarboek dit jaar naar een nog hoger niveau getild. Daarnaast is de indeling van het Jaarboek gelijk aan die van de website. Dat betekent dat er twee nieuwe hoofdstukken zijn toegevoegd: E-Commerce en Online PR & Branding.

Marketingfacts Jaarboek 2012

Met het Marketingfacts Jaarboek willen we iedereen die interesse heeft in het online medialandschap een overzicht geven van alle ontwikkelingen en mogelijkheden op het digitale vlak. Het Jaarboek combineert feiten en cijfers met praktische informatie, uitleg van de mogelijkheden en visies van experts. Het Marketingfacts Jaarboek 2012 begint met een uitgebreide inleiding tot het digitale medialandschap, gevolgd door de volgende hoofdstukken:

  1. Inleiding
  2. E-Business
  3. Online advertising
  4. Affiliatemarketing
  5. E-mailmarketing
  6. Zoekmachinemarketing
  7. Online PR & Branding
  8. Social media marketing
  9. Mobile marketing
  10. Online video
  11. E-Commerce
  12. Usability & Design
  13. Customer Service
  14. Webanalytics

Per onderwerp beantwoorden we de vragen ‘wat is het?’, ‘waar staan we?’ en ‘waar gaat het naartoe?’. Daarnaast zit het Jaarboek vol met cases en praktische how to’s

Sterke teksten en vormgeving

Net als vorig jaar heeft Erik Wiegers de vormgeving van het Jaarboek voor zijn rekening genomen. Dat betekent een eigentijdse vormgeving met (data)visualisaties van hoog niveau. Het design is helemaal in lijn met de stijl van de nieuwe Marketingfacts-website. Zo hebben de hoofdstukken dezelfde kleuren als de channels en wordt er meer gebruikgemaakt van grote afbeeldingen. 

De content heeft deze editie een flinke boost gekregen door de actieve inbreng van de bloggers. De experts die aan het boek hebben meegewerkt zijn: Gianluigi Cuccureddu, Arne Galama, Jochem Vroom, Jordie van Rijn, Remi van Beekum, Jan-Willem Alphenaar, Marco Derksen, J-P de Clerck, Mark de Bruin, Naos Wilbrink, Remco Bron, Jurriën Kerstholt, Ruben Bos, Thierry Thijssen en André Scholten. De eindredactie is verricht door Annelies Verhelst

Bedankt

We zijn wederom erg trots op het Marketingfacts Jaarboek. We hebben met de nieuwste editie wederom een verbeterslag kunnen maken. Zonder de community, de experts, de bloggers én de sponsoren was het ons nooit gelukt. We willen iedereen die een bijdrage heeft geleverd dan ook ENORM BEDANKEN!

Meer informatie over het Marketing Jaarboek 2012 vind je op www.marketingfacts.nl/jaarboek. Direct bestellen kan via de speciale Marketingfacts Jaarboek-webshop!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 12 reacties op dit artikel

  • Gefeliciteerd mannen!

    Ik heb hem vanmiddag even doorgebladerd en het ziet er erg goed uit. Knap werk.

    geplaatst op
  • Wow, ziet er erg goed uit, gefeliciteerd!

    geplaatst op
  • Kijk er naar uit.

    geplaatst op
  • ga hem direct bestellen

    geplaatst op
  • Ziet er super uit! Erg mooi werk.

    geplaatst op
  • Inderdaad een mooi boek! Pssst: Voor de mensen die geen verzendkosten willen betalen: gebruik code "markdebruin-09" bij de bestelling.

    geplaatst op
  • Mooi vormgegeven en informatief boek! Jammer van de pijnlijke spelfout in het voorwoord; 'brei van informatie' i.p.v. 'brij van informatie'.

    geplaatst op
  • @Elroy: AU! Die komt hard aan... Was nog mijn tekst ook, shame on me.

    Gelukkig dat het boek op de andere aspecten wel bevalt!

    geplaatst op
  • Dit is voor mij de nieuwe bijbel: absolute must-read!

    geplaatst op
  • Is er ook een digitale versie?

    geplaatst op
  • Op korte termijn komt die er niet. We zijn er wel mee bezig.

    geplaatst op
  • Oke, jammer voor nu. Wel tof dat jullie er mee bezig zijn.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.