Hoe kijken we in 2012 naar de TV?

26 april 2006, 04:58

Het lijkt een eeuwige discussie tussen de traditionele en nieuwe generatie adverteerders. Volgens de eerste gaat er niets veranderen en blijft de consument in de bank hangen en zapt wat rond op tv en kijkt vooral wat hem wordt voorgeschoteld (de lean back consumers). De laatste voorspelt een heel ander scenario en dat is er een waarbij de consument zelf bepaalt wat hij leest, luistert en kijkt (de lean forward consumer). De waarheid zal ongetwijfeld in het midden liggen en dat betekent dat adverteerders verschillende strategieen moeten ontwikkelen om de verschillende doelgroepen te blijven bereiken.

Over de toekomst van tv heeft IBM recentelijk een whitepaper gepubliceerd met de titel: The end of TV as we know it: A future industry perspective (pdf). Het gaat daarbij in op hoe het tv-landschap er uit ziet in het jaar 2012 (via: MIT). Aanrader!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!