Hoe meet je de invloed van weblogs?

Hoe meet je de invloed van weblogs?

Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • De invloed van weblogs? Wat niet is, kan niet gemeten worden.

    geplaatst op
  • Iglo, toch beter opletten: kijk voor de aardigheid eens naar het effect van weblogs op de recente campagne van de Postbank. Ook dit berichtje heeft inmiddels al net zoveel traffic naar de actiesite opgeleverd als de commercials op de diverse nieuwssites.

    Hoe bedoel je weblogs hebben geen invloed?

    geplaatst op
  • Nou.. ik denk toch dat mensen zich blind staren op het medium. De campagne van de postbank is geen naar mijn mening geen succes omdat men de 'blogosphere' heeft gebruikt, maar omdat het een vreselijk goed idee is om pinpasen te laten bedrukken in een tijd waar je je identiteit alleen nog maar lijkt uit te kunnend rukken via de spullen die je bezit. Dat zegt niets over de invloed van blogs.. het zegt hoogstens iets over het feit dat internet gebruikt wordt om leuke nieuwtjes van mens tot mens over te brengen.

    Mijns inziens heeft een blog net zoveel 'macht' als het aantal lezers dat het weet te trekken.. niet meer en niet minder. En dat geldt voor elke internetsite en het geldt net zo goed voor offline-media als kranten en tijdschriften en tv-programma's. Eigenlijk ken ik niet eens goedbezochte blogs? Ja Geenstijl misschien, maar in hoeverre is dat nog een blog en geen nieuwssite?

    En het kan heel wel zijn dat dat berichtje heel veel mensen naar die site heeft gestuurd, maar dat zullen vooral mensen zijn die in de marketing werken en willen zien wat er nou zo vernieuwend is aan deze methode. Zijn zij echt geinteresseerd in dat boek? En is 1000 bezoekers in een week nou echt om iets over naar huis te schrijven?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.