Hoe sterk is je merk op Flickr?

12 juni 2005, 06:04

Heineken @ Flickr

Hoe vaker ik Flickr bezoek, hoe enthousiaster ik word over deze online foto-community. Vooral het gebruik van tags biedt de community fantastische mogelijkheden.

Zo ben ik al een tijdje aan het kijken wat Flickr nu betekent voor merken. Kijk voor de aardigheid eens naar Heineken, Grolsch of je eigen favoriete merk.

Wanneer zou de kritische massa zijn bereikt waarbij het aantal foto’s op Flickr een indicatie is voor de populariteit van een merk? In hoeverre beinvloed ik consumenten door (extra) veel foto’s van mijn merk op Flickr te plaatsen? Hoeveel adverteerders zijn aktief bezig met Flickr? En hoeveel reclamebureaus zouden Flickr al gebruiken om inspiratie op te doen voor een nieuwe reclamecampagne?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Wouter

    Ze doen dat volgens mij gewoon 50:50. Kijken welke de beste resultaten heeft?


    12 juni 2005 om 12:38
    media

    Daar heeft iemand heel wat Red Bull voor moeten drinken Henry maar het is een prachtige collectie!


    12 juni 2005 om 17:24
    Martijn

    @BlueAce:

    Er wordt vrij streng gemonitord. Ik betwijfel of Flickr dat toelaat.


    13 juni 2005 om 19:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!