Hype rondom AOL opzegging
Vincent Ferrari wilde zijn AOL account opzeggen en belde het AOL-callcenter. De AOL-medewerker probeert op alle mogelijke manier de opzegging te voorkomen tot aan het vragen naar de vader van (de 30-jarige) Vincent toe. Het geheel kostte dan ook maar liefst 21 minuten. Omdat Vincent eerder gehoord had dat AOL zeer moeilijk deed bij opzegging, heeft hij het hele gesprek opgenomen en een week geleden op zijn weblog gezet.
Met de nodige gevolgen.
Bloggers nemen het verhaal over met uiteindelijk ook een top5 positionering bij Technorati. De (traditionele) media reageert en Vincent wordt afgelopen woendag geinterviewd door Matt Lauer voor The Today Show met dezelfde dag nog een videofile bij YouTube van het geheel.
De bewuste AOL-medewerker is inmiddels ontslagen, zo valt te horen in het interview met Matt. Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit een incident is, ook een CNBC-medewerker kostte het maar liefst 45 minuten om zijn account op te zeggen, maar iemand moet blijkbaar aan de schandpaal. Dit soort gesprekken en films, waar bedrijven met de billen bloot gaan zullen komende jaren vaker online te horen zijn. Eerder was er ook al de anti-commercial van UPC.
Bron: Church of the customer
Liet het filmpje net zien aan een vriend van me: die zei: heb net opgezegd bij hccnet was netjes geregeld in 5 minuten.
Wij Nederlanders zijn soms zoveel beter….
Het verhaal begon BTW bij digg.com zijn online ‘populariteit’ te krijgen (snel een frontpage notering) van zijn blogpost. En technorati volgt daarna (toen anderen over het verhaal bloggen), en alle andere populiare social sites (zoals del.li.co.ius).
Een weekje later op een Nederlandse marketing site 🙂
Dat is een beetje hoe chronologische zo’n verhaal wordt gelanceerd.
Waanzinnig zeg. Ik denk dat dit heeeeel veeeel mensen op ideeen gaat brengen en dat we straks niet alleen geschreven ervaringen kunnen lezen maar er ook naar luisteren. Als ik zou willen overstappen, zou dit voor mij een reden zijn om niet naar AOL te gaan. Dit soort dingen kunnen er volgens mij op termijn alleen maar toe leiden dat producten en diensten veel beter gaan worden.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!