iDEAL gelanceerd

4 oktober 2005, 12:15

Logo iDEALiDEAL, de nieuwe standaard voor betalen op internet van ABN AMRO, ING Bank, Postbank en de Rabobank is vanaf heden in gebruik. Deze nieuwe betaalstandaard biedt de consument een nieuwe en veilige manier om online aankopen te betalen via vertrouwde omgeving van internetbankieren.

Als de consument bij aankoop in ??n van de aangesloten webwinkels kiest voor iDEAL, krijgt hij een scherm te zien waarin hij kan kiezen voor zijn of haar bank. De betaalomgeving ziet er hetzelfde uit als de internetbankieromgeving van zijn eigen bank. Alle transactiegegevens zijn al ingevuld, de klant kan de aankoop direct betalen met de digitale handtekening. Deze digitale handtekening wordt gezet met het vertrouwde beveiligingstoken van de eigen bank van desbetreffende klant.

Aangezien 93% van de omzet van Nederlandse webwinkels van Nederlandse consumenten komt, is er voldoende potentieel voor iDEAL aldus de gezamenlijke banken. Men verwacht dat binnen enkele jaren 50% van alle online aankopen in Nederland via iDeal lopen en vooral betalingen via acceptgiro en eenmalige machtigingen zullen gaan vervangen.

Voor dat laatste wordt het dan wel tijd dat het aantal aangesloten winkels fors wordt uitgebreid met ook een paar grote namen.

bron: persbericht iDEAL.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

3 Reacties

    René

    “0.75 cent per transactie”. Eindelijk micropayments, dacht ik enthousiast, maar het blijkt 0,75 te zijn 🙂


    4 oktober 2005 om 14:32
    Jeroen

    Ogone biedt iDEAL aan via hun bestaande abonnementen. Het enige wat je moet doorgeven aan Ogone is je iDEAL id-nummer. Daarnaast moet je via je bank een iDEAL-contract afsluiten (Rabobank vanaf € 40 p.mnd).

    Met iDEAL standaard van de Rabobank kun je nog geen creditcard-betalingen aanbieden. Hiervoor moet je extra betalen per maand. Wil je en iDEAL en creditcard-betalingen aanbieden dan ben je al snel € 80 p.mnd kwijt.

    Tot op heden nog geen prijsinfo van ABN AMRO bekend.


    5 oktober 2005 om 10:25
    Hans Mignon

    Wij zijn een Belgisch bedrijf dat via twee websites dvd’s verkoopt. De eerste website voor alle soorten dvd’s en de tweede voor erotische dvd’s. Nu hadden wij Rabobank gecontacteerd omdat wij ideal ook op onze website willen aanbieden. Momenteel bieden wij reeds Visa, Mastercard, KBConline en American Express aan via Ogone.

    Wij krijgen echter te horen dat dit niet kan omdat wij erotische dvd’s verkopen. Maar onze concurrenten die bieden wel reeds Robo Direct aan. Heeft er soms iemand een oplossing hiervoor ?

    Bedankt,

    Hans Mignon


    13 oktober 2005 om 04:15

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!