Igor Beuker na tien jaar weg bij IAB Nederland
Na tien jaar actief lidmaatschap van IAB Nederland, waarvan de laatste vier jaar als voorzitter, houdt Igor Beuker het voor gezien. Per 1 januari 2007 zal hij de voorzittershamer overdragen aan een nieuwe, nog te benoemen voorzitter.
Beuker startte in 1997 in één van de werkgroepen van het toen net opgerichte Interactive Advertising Bureau Nederland. “Het werken met passievolle internetters beviel me zo goed, dat ik uiteindelijk tien jaar actief ben geweest, waarvan de laatste vier jaar als voorzitter,” vertelt Beuker. “Het gaat erg goed met zowel de interactieve sector als het IAB, dus wordt het tijd om de voorzittershamer door te geven. Het afscheid zal me nog best zwaar vallen, want het IAB beschouw ik toch wel een beetje als m’n kind.”
Beuker was tevens directeur. Deze functie krijgt de titel business manager en kan eventueel wederom gecombineerd worden met het voorzitterschap. De branchevereniging is momenteel drukdoende de twee functies in te vullen. “Mijn opvolger zal iemand moeten zijn die zijn of haar sporen in de online advertisingbranche allang heeft verdiend. Een organisatorisch en politiek vaardig iemand met veel ervaring binnen de branche en een zeer uitgebreid netwerk.”
Het was overigens al een tijd bekend dat Igor Beuker het IAB zou verlaten.
@Marco
Toen ik de gewenste functieomschrijving las voor de functie van voorzitter, moest ik gelijk aan jou denken.
Als ze het hoofdkantoor van het IAB verhuizen naar Arnhem valt er natuurlijk altijd te praten 😉
Kort interview met Igor Beuker in Communicatienieuws:
Dag Igor. Waarom?
‘Eens moet je afscheid nemen, helaas maar waar. 10 jaar IAB was een gepast moment om te stoppen. Met LaComunidad heb ik een kind met groeistuipen dat mijn volledige en onverdeelde aandacht goed kan gebruiken.’
Wat heeft 10 jaar IAB gebracht?
‘IAB heeft veel moois en veel learnings gebracht. De eerste jaren enorme groei, de dip na de dotcom shake-out en daarna weer 5 prachtige jaren van bloei. Het resultaat eind 2006: een zeer volwassen markt, waarbij online advertising door de radiobestedingen groeit en een kerngezond IAB. Kortom, afscheidskado’s die ik niet had durven dromen.’
Hoe moet dat nu verder met het IAB?
‘We zorgen voor een uitstekende, energieke en daadkrachtige opvolger, die we goed inwerken. Met een markt die zal blijven groeien de komende 5 jaar, zal ook IAB Nederland verder groeien, daar ben ik van overtuigd. Ik wens IAB en alle leden heel veel succes!’
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!