Als digitaal strateeg help ik organisaties om online meer groei te realiseren.
Mijn eerste contact met online marketing was in 1994 toen ik mijn eigen BBS lanceerde en deze door middel van cd’s en andere BBS systemen ging promoten.
Tegenwoordig focus ik me op digitaal strategie en informatiebeveiliging vanuit een breder perspectief. Ik geloof dat er één rode draad moet lopen door de offline en online activiteiten. Informatiebeveiliging dient onderdeel van de processen en cultuur te zijn. Helaas gebeurt dit nog steeds niet bij veel bedrijven.
5 jaar later hebben 42 miljoen mensen ook een iPod in hun broekzak en heeft Apple driekwart van de markt voor draagbare mediaspelers in handen.
De concurrentie is echter toegenomen, waarbij er veel imitatie iPod’s zijn. Maar de grootste concurrent blijft toch Sony met hun Sony Walkman en PSP. Kleinere (mogelijke) concurrenten: Nokia, Microsoft, Creative, Medion
De vraag is wanneer Apple zich gaat begeven op de lucratieve gamemarkt, met bijv. een GamePod?
Meest boeiende van de presentatie is natuurlijk dat Steve de key succes factor, het DESIGN, slechts op het laatst kort noemt. Hij praat vooral over de functionaliteit van de Ipod, terwijil dat voor zeker 41,5 miljoen ipod gebruikers secundair is.
Vergeet niet dat het hier (blijkbaar) om 2001 gaat. In die context blijf ik het een boeiende presentatie vinden. Iedereen kent nu het succes van iPod en vind dat doodnormaal, maar da’s achteraf.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!