Jetix logo heeft zes animaties

13 februari 2006, 12:29

Het Jetix logo heeft nu zes verschillende animaties met geluid. Merken laten hun logo vaker en steeds subtieler bewegen. De afgelopen paar maanden zijn er veel ontwikkelingen geweest in die richting en dit is een heel goed voorbeeld. (Jetix voorbeeld stond al eerder op mensmerk.nl). NB: het bijbehorende flash-plaatje is niet te zien in alle RSS-readers, moet je toch even naar site 🙂

In augustus schreef ik al op marketingfacts over het einde van het stilstaande logo. Hierin voorspelde ik dat merken zich steeds vaker door visuele merkkarakters laten vertegenwoordigen en hun logo steeds meer en steeds gaan animeren. En niet alleen campagne-matig maar juist ook structureel. Ik heb toen beloofd op marketingfacts ‘regelmatig’ een update te geven.

Inmiddels zijn er al flink wat ontwikkelingen in die richting. Zo laat hotels.com haar BellBoy Benny (die een onderdeel is van het logo) wandelen bij een zoekopdracht. Laat L’Oreal haar virtuele vertegenwoordigster Lory advies geven aan jonge mensen met huidproblemen. laat Campina haar logo bewegen, animeert discotheek Matrixx uit Nijmegen haar logo, heeft het duitse ISH een straks ontworpen logo-animatie, een ook de Belgische radiozender Donna heeft dit. Dr. Oetker heeft een zweem over haar logo dat ook elders (op TV bijvoorbeeld) terug te vinden is. Ook de Hogeschool van Amsterdam laat haar logo bewegen. Speurders.nl had rond de kerst zelfs een user-generated logo-animation. En tenslotte was Yvette gastvrouw voor de Rabobank.

Het Jetix voorbeeld is wat mij betreft state-of-the-art. Het maakt het Jetix merk enthousiast, speels, ondeugend, tikje agressief en nieuwsgierig. (zie alle Jetix animaties)Door het ingebouwde karakter en het gebruik van geluid draagt het merkpersoonlijkheidseigenschappen over. Merken hebben al jaren de grootste moeite om het merk te laden met merkpersoonlijkheidseigenschappen door middel van traditionele middelen. Deze nieuwe manier is echter bijzonder doeltreffend.

Ik ben benieuwd welk merk zal volgen. Als er één merk is waar ik het zeker van verwacht, dan is het wel van Ilse. De persoonlijkheid van Ilse is immers destijds bij de introductie beschreven als Nederlands, eenvoudig, rebels, underdog en inspirerend. Maar Ilse staat nog altijd helemaal stil op de website. Ben benieuwd wanneer we Ilse weer eens zien wandelen!

Erwin van Lun
Futurist and Angular Engineer bij Your Future Is Now!

Erwin van Lun, MBM MSc (1968), is a multifaceted visionary professional dedicated to shaping the future through various international roles. As an author, futurist & professional speaker, he has shared his accurate future forecasts on over 100 stages in eight countries, influencing thousands. His expertise as a future-proof software engineer, focusing on Angular since 2017, helps innovative startups and scaleups to expand and professionalize by increasing profits, reducing costs, and strategically aligning processes. In his spiritual journey revealing the dance & tantra teacher within, Erwin realized how blockages (stiffness through fascia) in the body reduce the innovative thinking capacity of humans, and releasing these blockages restores lost creativity, a process which is crucial in this era that can only progress with disruptive (creative) thinking. Formerly renowned as the #1 global chatbot expert and co-founder of the global Magickal 5D Society, pioneering entrepeneur Erwin is constantly releasing new ventures: currently he is working on a brand new conscious dance/tantra system aimed at awakening humanity through dance, blending Ecstatic Dance, Biodanza, Tantric Dance, and Tantra with rituals known from ancient tribes. His unique vision, skills, and approach make him a powerful force in the global transition ahead.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Robert

    (ik moet sowieso naar de site als ik het hele artikel wil lezen, helaas 😉 )


    13 februari 2006 om 13:58
    Erwin van Lun

    En hoewel de meesten het wel zullen weten, toch even voor de zekerheid: wie alleen een stilstaand logo ziet: CTRL-F5 doet de rest (in elk geval bij IE)


    13 februari 2006 om 20:07
    Eijkb

    Link matrixx werkt niet….


    13 februari 2006 om 20:08
    Erwin van Lun

    Nu wel! Thanks 🙂


    13 februari 2006 om 20:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!