K-Swiss: Let the shoe do the talking

20 januari 2006, 16:42

K-Swiss: Let the shoe do the talking

Volgens de nieuwe advertentie van K-Swiss is de Stripe Shifter de eerste sneaker ter wereld waarmee je kunt praten. Het draait allemaal om de 5 strepen aan de zijkant van de schoen. Door een schuifsysteem is elke streep van kleur en hoogte te veranderen. Door de stand van de strepen zelf te bepalen en daar een code aan te linken ontstaan unieke combinaties. Omdat er veel codes mogelijk zijn, kan iedereen zijn schoen laten zeggen wat hij wil.

In de campagne draait het om het vastleggen van je eigen combinatie. Vijf universele codes voor de schoen zijn al vastgelegd: I’m single, Peace, Want 2 Play?, Respect en I’m in love. Deze codes vormen de basis van een taal die jongeren zelf kunnen gaan uitbreiden op onder andere www.kswiss.nl. De meest originele claims worden op 26 januari in de etalages van alle Foot Lockers in drie landen (Nederland, Groot-Brittanni?n Duitsland) ten toon gesteld, waar ze opgehaald kunnen worden door de winnaar

Ik heb inmiddels begrepen van LEMZ, het bureau dat verantwoordelijk is voor de campagne, dat de campagne sinds afgelopen week draait via tv, radio, print en internet. Het persoffensief en online seeding is al eerder opgestart en heeft o.a. geleid tot exposure in RTL Boulevard, Daily Telegraph en Talksport.

Naast het feit dat de Stripe Shifter een bijzondere schoen is (knap bedacht!), werd ik aangenaam verrast door de perssite die helemaal in stijl is opgezet van de campagne (met persbericht, visuals en campagne info).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

6 Reacties

    Simon Koelewijn

    Juist… Nou… Dat is wel heel duidelijk…

    Dat wordt niks. 🙂 Origineel idee, maar dat is alles. Ik ga die codes niet uit m’n hoofd leren en ook niet op de grond liggen om naar iemands schoenen te kijken.


    20 januari 2006 om 20:07
    media

    Het is duidelijk, ik val buiten de doelgroep en heb geen verstand van hoe jongeren tegenwoordig met elkaar communiceren. Ik dacht dat via de schoenen ging 😉


    21 januari 2006 om 09:39
    Hassan

    hey ik heb laatst ook die K-SWISS gehaald voor €90- euro gOed hOor;);):)

    iedereen op school kijkt zo verbaasd enzo…naar me schoenen en echt met die ogen van hun:P:Pmaya……i love K-SWISS :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D!!!!!!!!!!!!!!!!


    27 februari 2006 om 11:10
    KSWISS

    Word populair dus .. ? 😛 haha kswiss met stripe shifter ;):P


    18 april 2006 om 16:09
    susanne

    ik heb se ook sijn vet cool :P:P


    21 april 2006 om 15:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!