KLM en Trijntje Oosterhuis winnen De Beste Social Media Awards
De winnaars van De Beste Social Media Awards zijn bekend. Een vakjury en ruim 3.000 stemmers via debestesocialmedia.nl bepaalden welk merk de beste berichten op social media plaatste. De Awards zijn in tien categorieën uitgereikt: KLM wint – als enige merk – twee awards: de prijs voor het beste merk én de beste reactie op social media, Trijntje Oosterhuis wint de prijs voor het slechtste bericht.
Update 12 juni 2014, 9:15 uur: Wijziging doorgevoerd. In een eerdere versie waren de bureaus in de categorieën VISUEEL en INTERACTIEF per abuis omgewisseld.
De winnaars ontvangen een oorkonde, een eervolle vermelding en eeuwige roem als eerste winnaars van De Beste Social Media Awards. Trijntje Oosterhuis heeft een socialmediaworkshop aangeboden gekregen van initiatiefnemer Diederik Broekhuizen.
Vakjury
De jury voor De Beste Social Media Awards bestaat uit cabaretier, theatermaker en acteur Wart Kamps, viral expert bij First Rocco Stallvord, art director bij Achtung Jort Schutte, schrijver Marten Mantel, oprichter versereclame.nl en initiator van de Newsjackathon Gonnie Spijkstra en creative director bij DigitasLBi Ellen Hooghiemstra. De winnaar per categorie is voor de helft bepaald door publieksstemmen en voor de helft door de stemmen van de jury.
Over De Beste Social Media Awards
De Beste Social Media Awards worden uitgereikt aan merken en bedrijven in Nederland die het afgelopen jaar de beste en meest creatieve redactie voerden en is een initiatief van platform De Beste Social Media. Dit jaar worden zij voor het eerst uitgereikt. Platform De Beste Social Media is in 2013 opgericht door Studio Diederik Broekhuizen. De studio pleit voor meer erkenning en een betere kwaliteit van redactie van merken en bedrijven op social media.
Initiatiefnemer Diederik Broekhuizen: “Social media is volwassen geworden en verdient zijn eigen prijs. We zijn heel erg blij met de positieve reacties op de awards. Bedrijven en merken zijn op zoek naar erkenning en kwaliteit in de constante stroom berichten op social media.
Het is ook leuk om te zien ook dat merken en social media bureaus zelf actief hun nominaties promootten onder hun achterban om stemmen te winnen. Het enthousiasme heeft ons doen besluiten volgend jaar de tweede editie te organiseren van De Beste Social Media Awards.”
De Beste Social Media Awards worden mede mogelijk gemaakt door Sales Care (www.salescare.nl), Marketingfacts (www.marketingfacts.nl) en Curated (www.curated.nl).
www.debestesocialmedia.nl en www.facebook.com/DeBesteSocialMedia
Winnaars De Beste Social Media Awards 2014
Beste INHAKER
- Hi
- Bureau: Brandfighters
Beste HUMOR
- Desperados
- Bureau: Storyboard Amsterdam
Beste VISUEEL
- Wereld Natuur Fonds
- Bureau: Boomerang Create
Beste CREATIEF
- BNN’s De Social Club
Beste TEKST
- Transavia.com
- Bureau: Boomerang Create
Beste INTERACTIEF
- Campina Boer en Land
- Bureau: MEC Nederland
Beste REACTIE van een bedrijf
- KLM
Beste MERK
- KLM
Beste INTERNATIONAAL
- Pornhub
SLECHTSTE bericht
- Trijntje Oosterhuis
Een overzicht van de genomineerde posts en de winnaars staat op www.debestesocialmedia.nl
Tof!
Al staan er wel wat bureaus verkeerd vermeld: WNF post is van Boomerang Create, Campina niet…
@Martijn: je hebt helemaal gelijk, dank voor de melding. We hebben de bureauvermeldingen in de categorieën Visueel en Interactief zojuist aangepast, die waren per abuis omgewisseld.
Thanks Bram!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!