Koffie?

15 november 2003, 07:24

Van koffie droog je uit en krijg je een slechte adem, drink dus geen koffie maar water tipt OZ Zorgverzekeringen in een radiospotje. Correctie: tipte OZ in zijn najaarscampagne, want OZ zendt het spotje niet meer uit na hevig protest van het productschap koffie.

Reclamemast voorbeelden OZ herpositioneringscampagne 2003“Er ontstond een relletje, want volgens hen is het een fabel dat je van koffie uitdroogt”, aldus accountmanager Jos? Molendijk van The Communication Company, het Bredase reclamebureau waar zij verantwoordelijk is voor klant OZ. “Maar als je op een internetzoekmachine koffie en uitdroging intikt, heb je zo zeshonderd sites te pakken”, zegt Molendijk. Maar de koffielobby stuurde wetenschappelijk onderzoek op waar niks in staat over slechte adem en zo. En is zelfs net bezig met een reclamecampagne waarin fabels over koffie worden aangepakt, hoorde Molendijk.

Twee spotjes met “Wist-u-datjes” over meer bewegen en de pre’s van fruit gaan gewoon door. Net als de andere gezondheidstips die de verzekeraar brengt met daaraan gekoppeld zijn nieuwe slagzin: “OZ Zorgverzekeringen zorgt goed voor u”. Ook via tijdschriften, mailings, internet en buitenreclame. Langs de A20 bij Schiedam en de A27 bij Gorinchem staan nog enkele weken reclamemasten met de tip “Vergeet je ontbijt niet.” Molendijk: “Heel veel mensen houden het ‘s ochtends bij een sigaret en een kop koffie, en dan missen ze een belangrijke basis.

Bij The Communication Company bedachten G? Smit, Marco Bezemer en Arja Hoekstra de campagne. De foto’s zijn van Frans Strous.

Bron:

Volkskrant, 15 november 2003

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Daan

    Haha, natuurlijk is dat wel zo… cafeïne is slecht


    15 november 2003 om 10:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!