Kom of kijk mee: Content Club #8 over data-driven content: big or bullshit?

21 april 2015, 11:00

Tijd voor de lente-editie – nr. 8 alweer – van de Content Club! #CC08 vindt plaats op donderdag 23 april te Rotterdam met sprekers van Marktplaats.nl, Graydon en CleverLions. Het thema is ‘Data-driven content: big or bullshit?’ Je kunt er nog bij zijn óf live meekijken via Marketingfacts!

De moderne marketeer drijft op data. Want iedereen wil toch profiteren van de voorspellende waarde die gedrag uit het verleden oplevert? En waarom zou je niet inzetten op slim gebruik van meerdere databronnen als je je klanten daarmee een nog persoonlijker en dus relevanter aanbod kunt doen? Ook in de wereld van contentmarketing wordt (big) data met de dag belangrijker. De juiste content, op het juiste moment bij de juiste doelgroep brengen; dat is immers het grote doel.

Het bekendste voorbeeld is natuurlijk de hitserie House of Cards: de keuze voor welke regisseur, acteurs en plot is volledig bepaald op basis van uitvoerige analyses op gebruiks- en gebruikersdata van Netflix-kijkers. En ook in andere marktsegmenten – van e-commerce tot banking – wordt met marketing automation steeds vaker data-driven content aangeboden. Maar… is het gebruik van data nu echt de heilige graal? En is het alleen big of toch ook vaak een beetje bullshit?

We gaan erover horen en discussiëren op #CC08.

Programma

  • Brandcase: Mark Beekman, marketing director van Graydon – credit mangement services. Mark spreekt over hoe Graydon dankzij big data (analyses) en marketing automation succesvol nieuwe leads wist binnen te halen en… te verzilveren.
  • Brandcase: Robin Schuil, innovation program manager van Marktplaats.nl. Over hoe Marktplaats.nl big & small data inzet om nog betere resultaten te boeken.
  • Expert Talk: Erik van Heeswijk, ceo van start-up en consultancy company CleverLions (en ex-hoofdredacteur VPRO Digitaal). Erik neemt ons op zijn altijd bevlogen wijze mee in de wereld van data, content recommendation, personalisatie en meer!

Tijd en locatie

  • Datum: donderdag 23 april 2015
  • Tijd: 19.30 tot +/- 21.45 uur

Aan het einde de altijd vurige krukjessessie met publiek en sprekers, waarvan we dan bijkomen bij de borrel, die weer door onze sponsor Regardz wordt aangeboden.

Zorg dus dat je van de partij bent! Dat kan zowel fysiek (er zijn nog plekken beschikbaar) als via de livestream hier op Marketingfacts.

Wil je erbij zijn?

Aanmelden voor deze sessie doe te RSVP’en via de Meetup.

CC08 vindt plaats in Rotterdam – jawel, we zijn terug in de Randstad -. Om exact te zijn bij het Airport Hotel.

Adres: Regardz Airport Hotel, Vliegveldweg 59, 3042 NT, Rotterdam.

Let op: Regardz bevindt zich ín het Best Western Hotel aldaar. Meer info vind je op de website.

Sfeerverslag #CC07

Alvast sfeer proeven? Check de video van #CC07 in Arnhem.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!