KPN erg tevreden over Bling-campagne

16 augustus 2005, 06:18

KPN is erg tevreden over de resultaten van de Bling-campagne. In vier maanden tijd bezochten 550.000 unieke bezoekers de campagne-site en werden er 30.000 skins om de mobiele telefoon te ‘blingen’ besteld. Op het laatst waren de skins nadat ze ?s ochtends vroeg op de site waren gezet al binnen een half uur weg. 70 procent van de deelnemers aan de actie was vrouw. ?Blingen blijkt meer een vrouwen-ding te zijn,? zegt Tijntje Louwers van Hi.

90 procent van de mensen die met een skin voor zijn mobieltje aan de slag ging, viel binnen de leeftijd van de Hi-doelgroep (13 ? 30 jaar). Om jongeren te wijzen op de actie werden er onder meer banners getoond op de sites van MSN, TMF en Radio 538. (bron: Emerce)

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    evroekel

    Uit de reactie bij Emerce blijkt overigens dat meerdere personen al twee maanden wachten op hun skin…Niet zo slim van Hi om hierover even niets in de media te melden, met had deze klanten beter voor kunnen zijn.


    16 augustus 2005 om 07:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!