Kwaliteit speelt grotere rol bij nieuwe Thuiswinkel Awards
Dit jaar wordt voor de zesde keer de Thuiswinkel Award uitgereikt. In tegenstelling tot voorgaande jaren kunnen webwinkels dit jaar door consumentenstemmen worden genomineerd. Onafhankelijk consumentenonderzoek naar het ‘waarom’ van hun stem bepaalt uiteindelijk wie de beste webwinkels van Nederland zijn.
Tot 12 januari kunnen webwinkels zich aanmelden via het aanmeldingsformulier en hun categorieen naar keuze aangeven. Alle geregistreerde webwinkels mogen de ‘Ik doe mee, stem op mij’ banner vanaf 15 januari tot 1 maart 2007 voeren. Gedurende deze periode kan iedereen stemmen op zijn favoriete webwinkel waarbij wordt gevraagd om aan te geven waarom je op deze webwinkel hebt gestemd. Het minimaal te behalen aantal stemmen (1000) dat nodig is voor het kunnen uitvoeren van het consumentenonderzoek bepaalt per webwinkel, per subcategorie wie er op 1 maart 2007 worden genomineerd. In maart vind er vervolgens het vervolgonderzoek plaats om de rapportcijfers per site te bepalen. Deze rapportcijfers bepalen de uiteindelijke winnaars.
Kwaliteit wordt dus veel bepalender dan kwantiteit met gevolg dat kleinere partijen nu een reële(re) kans maken t.o.v. de grote partijen (zoals Postbank, Wehkamp en Bol.com) die de afgelopen jaren de award wonnen.