Leesgedrag van bezoekers van nieuwssites

9 december 2002, 05:31

Participants are set up with a physical head gear to track their eye movements as they read online news.Reeds in 2000 is door het Amerikaanse Poynter Instituut een studie gedaan naar het leesgedrag van bezoekers van nieuwssites. Van 67 proefpersonen werden de oogbewegingen geregistreerd. Opmerkelijk is dat illustraties slechts weinig aandacht opeisten. ?Text may be a more immediate entry point than images on online news sites.?

Wie kent meer recentere studies (evt. gekoppeld aan effectiviteit online media campagnes)?

Zie onderstaande links voor meer informatie over deze studie:

http://www.poynterextra.org/et/i.htm

http://www.useit.com/alertbox/20000514.html

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!