Marketingfacts goes Facebook!

21 februari 2012, 07:00

Weg met de eigen website

Marketingfacts houdt je al bijna 10 jaar op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van online marketing. En dat doen we graag.

Maar wat is een weblog dat bericht over de laatste ontwikkelingen als het zichzelf niet ontwikkelt? Als het niet de nieuwste inzichten aangrijpt om de lezer, jij dus, op de beste manier van informatie te voorzien?

Wij geloven, met jullie, heilig in de kracht van sociale media. En we zien onszelf ook als een social medium. Een medium dat meningen én mensen in het (online) marketingvak bij elkaar brengt. En daarmee het vak vooruit, hopen we.

Toen we een aantal maanden geleden begonnen met het ontwikkelen van onze nieuwe website, merkten we dan ook dat we veel sociale features wilden toevoegen. Zó veel, dat de (inmiddels aloude) discussie opkwam over het al of niet zelf ontwikkelen, hosten en beheren van deze functies. En we hebben de ultieme conclusie getrokken: Marketingfacts hoort op Facebook.

Dat klinkt wellicht raar, zeker gezien berichten over Facebook-winkels die binnen 6 maanden alweer sluiten. Maar de rol van een weblog is wezenlijk anders dan die van een winkel.

Als échte (online) marketeer is marketing voor jou niet alleen een functie, maar een deel van je leven. Een deel waar je voor staat. Trots op bent. En waarin je jezelf continu wilt verbeteren, aanscherpen. Kortom: marketing maakt je mede tot wie je bent en tot wie je wilt zijn. Marketing is een deel van je identiteit.

Om je daarbij te ondersteunen, wil Marketingfacts ook dáár zijn waar jij je identiteit online vormgeeft. En als er één plek is waar dat online gebeurt, is het Facebook. We kunnen je overtuigen van de omvang en potentie van dit platform, maar we hopen eerlijk gezegd dat dat niet meer nodig is.

Als marketeer moet je een strategie uitstippelen en daarbij keuzes maken. Wij geloven heilig in – en kiezen daarom volledig voor – Facebook als “het nieuwe web”. Vandaar dat we vanaf vandaag volledig overgaan op dit platform. Onder het motto: “We give face to marketing by giving Marketingfacts to Facebook!”

Dus we nodigen je uit: ga met ons de interactie aan. Like us like you've never liked (us) before! Poke je suf en klad onze wall onder. Maar vooral: maak gebruik van ons nieuwe netwerk. Zie de kansen die wij zien als grootste marketingcommunity van Nederland. En laten we daarmee gelijk waarmaken waar we iedereen zo graag van overtuigen: marketing in 2012 begint bij het netwerk.

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!