Marketingfacts Jaarboek 2015-2016 als e-book beschikbaar in iTunes en Google Play!
Vol trots presenteren we het digitale Marketingfacts Jaarboek 2015-2016! Na het succes van de vorige editie kon een digitale uitgave van het nieuwe Marketingfacts Jaarboek niet uitblijven. Naast dat het boek wederom voor iPads te downloaden is in iTunes, is het ook beschikbaar voor Androidtablets via Google Play.
Bestseller
Na het succes van vorig jaar brengen we dit jaar voor de tweede keer een digitale versie uit van het Marketingfacts Jaarboek. Het nieuwe boek is bijna de helft zo dik als de vorige editie en bevat naast de vaste hoofdstukken ook 9 hot topics. In lijn met het nieuwe design van Marketingfacts.nl hebben we content meer de ruimte gegeven. Dat zie je terug in meer witruimte, grotere marges, grotere koppen en grotere foto’s bij de hoofdstukken. Bovendien hebben we quotes en verhelderende statements een eigen ‘smoel’ gegeven.
Hoe ziet het digitale boek eruit?
Het digitale Marketingfacts Jaarboek 2015-2016 is gemaakt in het zogeheten ePub2 formaat. EPub2 is een standaard die de ePub opvolgt, die we allemaal wel kennen van de eInk e-readers. De formaten zijn echter nauwelijks met elkaar te vergelijken. EPub2-boeken zijn vooral gericht op tablets en smartphones: ePub2 ondersteunt rijke opmaak, eigen fonts, interne en externe links en afbeeldingen. Het digitale Marketingfacts Jaarboek 2015-2016 is reflowable, dat wil zeggen dat het zich in feite net zo gedraagt als een responsive website. De inhoud schaalt zich naar de grootte van het scherm.
Afhankelijk van het programma of device dat gebruikt wordt om het digitale boek te openen, kun je makkelijk tekst markeren, kopiëren, notities maken, bladwijzers aanmaken en via de interface naar andere hoofdstukken navigeren.
Het digitale Marketingfacts Jaarboek 2015-2016 bevat zowel interne links (zodat je snel naar andere hoofdstukken kan navigeren) als externe links. Daarmee komen het Jaarboek en de website dichter bij elkaar. Wil je meer weten over een onderwerp, dan kun je door een hyperlink te openen je direct verdiepen in dat onderwerp. Links kunnen ook toegang geven tot informatie die altijd actueel is, bijvoorbeeld de actuele adoptie van smartphones.
Bestellen
Het digitale Marketingfacts Jaarboek 2015-2016 is voor iPad verkrijgbaar via Apple iTunes en kost 17,99 euro. Mocht je iBooks nog niet op je iPad of iPhone hebben staan, dan kun je het hier downloaden. IBooks for Mac is standaard aanwezig op Macs en MacBooks met Mac OS X Mavericks en nieuwer.
Voor Android-tablets kan je het boek voor 17,95 bestellen in de Google Play. Je kan het boek in de Google Play Store app downloaden, of via de webinterface:
Een product van de community
Net als het fysieke boek is het digitale Marketingfacts Jaarboek een samenwerking tussen de community van Marketingfacts.nl, de redactie, bloggers en experts. Een prachtig samenspel, waar we heel trots op zijn. Aan de editie 2015-2016 hebben hebben een recordaantal van 37 experts meegewerkt, waaronder voor het eerst ook een aantal wetenschappers. De experts die hebben meegewerkt zijn:
Hoofdstukken | ||
1 | Inleiding | Marco Derksen |
2 | E-business | Bram Koster |
3 | Advertising | Ger Veldkamp, Yoteng Pat, Phileas Fox |
4 | Jordie van Rijn, Remy Bergsma | |
5 | Search | Jorn Vriend, Martijn Hoving |
6 | PR | Freek Janssen, Gijs Moonen |
7 | Social media | Marco Derksen, Martin Kloos, Jeroen Panjer |
8 | Mobile | Remi van Beekum, Yorick Voorthuijzen |
9 | Video | Frank Schröder |
10 | E-commerce | Jeroen de Jong, Peter van der Schaar |
11 | Usability & design | Jeroen van Eck, Laurens Boex |
12 | Customer service | Ernst Kruize, Berend Sikkenga |
13 | Analytics | Ton Wesseling, André Scholten |
Hot topics | ||
1 | Customer journey | Wim Rampen |
2 | Privacy & wetgeving | Jitty van Doodewaerd, Arnoud Engelfriet |
3 | Marketing automation | Jordie van Rijn, Michael Linthorst |
4 | Contentmarketing | Suzanne de Bakker, Tristan Lavender |
5 | Branding | Daan Muntinga, Guda van Noort |
6 | Aljo Hartgers, Peter Minkjan | |
7 | Psychologie | Bart Schutz |
8 | Webcare | Arne Keuning |
9 | Big data | Bertwin Menninga |
De ontwikkeling van de digitale versie is verricht door Crius Group. De styling is een afgeleide van de vormgeving van het fysieke boek, welke is ontwikkeld door Erik Wiegers. De eindredactie is verricht door Cecile Bol van Studio Vuurvogel.
Met het digitale Marketingfacts Jaarboek 2015-2016 ben je dus in één klap op de hoogte van alle actuele ontwikkelingen. We bieden je the big picture, zodat je de nieuwste ontwikkelingen binnen het vakgebied van online marketing leert plaatsen, begrijpen en toepassen. Veel succes met het maken van de plannen voor komend jaar én bij de uitvoer ervan!