Marketingfacts 2.0
Het heeft even geduurd maar we zijn live met de nieuwe site!
Dankzij de mannen van Onstuimig, Remi van Beekum (Traffic4u), Anders Floor (eBase) en Erik van Roekel staat er een nieuwe site. Niet alleen een nieuw jasje maar ook een nieuwe domeinnaam (eindelijk) en een compleet nieuwe technische infrastructuur. Hiermee kan Marketingfacts zich verder ontwikkelen tot de online community voor interactieve marketeers dat het voor ogen heeft. De eerste stap is gezet, de komende periode zullen we de puntjes op de i zetten en nieuwe functionaliteiten toevoegen.
Morgen komen we ongetwijfeld nog terug op het hoe en waarom van de keuzes die zijn gemaakt. Eerst maar een paar uurtjes slapen 😉
Ik ben helemaal de kluts kwijt. Durf amper nog te schrijven. Ziet er opeens zo officieel uit…
Ik moet zelf ook de weg nog een beetje vinden. Ruim 3 jaar gewerkt met een eigens-in-elkaar-gezet weblog. En nu in eens in een ander huis. Vreemd…
Het is gelukt, het is gelukt! Gefeliciteerd!
netjes hoor heren! ik ben benieuwd het allemaal loopt en neig zelfs naar FIPO 😉
en de eerste bug is binnen. Het inloggen loopt niet helemaal soepel na een password reset. als ik het zo bekijk wordt je naar de verkeerde pagina geredirect na het invoeren van de gegevens.
Ben aan de achterkant nog druk bezig om alle bloggers weer toegang te geven en wat laatste puntjes op de i te zetten. Straks komt er hier ook nog wel een posting van de betrokkenen. Was uiteindelijk toch een veel zwaardere klus dan we dachten!
Complimenten mannen!
Het zal even wennen zijn maar het ziet er goed uit!
Well done!
ziet er goed uit
gefeliciteerd mannen!
En een respectabele PageRank van 7 😛
Wel erg wennen maar ziet er prima uit! Gefeliciteerd!
Erg netjes!
Ik vind ‘m nu al overzichtelijker dan de vorige versie. Na het lezen van de reactie’s gelijk door kunnen klikken naar een ander artikel werkt erg fijn. Stijl past helemaal bij de inhoud vind ik.
De broncode vind ik iets minder (ben misschien een purist). Er kan nogal wat bandbreedte bespaard worden en de laadtijd kan nogal wat omlaag na een schoonmaak van de broncode.
Marco en iedereen die hier al maanden mee bezig zijn van harte gefeliciteerd met de nieuwe versie van Marketingfacts ! Ziet er top uit !
Gaaf!! Ziet er mooi uit mannen!! Complimenten…..
complimenten voor de mooie nieuwe site!
waarom heb je de comments nog niet in AJAX laten bouwen? 🙂
meestal noemen we zoiets een nieuw jasje. dit is een maatpak. goeie snit, mooi afgewerkt. ‘k heb de binnenkant nog niet bekeken, maar lees dat daar nog wat rafeltjes zitten. ’t zit lekker in ieder geval. gefeliciteerd mannen!!
Marco en het team, gefeliciteerd.
Het ziet er echt verdomd goed uit! Lekker overzichtelijk, goede kleurkeuze en vooral lekker strak.
Marco,
Weer een stap verder in het professionaliseren van je bedrijf. Van harte gefeliciteerd.
Marco,
Gefelciteerd met deze vernieuwde, gebruiksvriendelijke en strak ogende versie van Marketingfacts.
Ziet er strak uit!
Hey Marco,
dus toch nog gisteravond bevallen van een mooie nieuwe site. Ziet er goed uit, complimenten! Mooi logo ook! 😉
Groetjes,
Hanneke
Sow, dat was even schrikken toen ik vanmorgen opende. Maar, en niet om de heren nu meteen een veer te steken die kriebelt in de keel, maar het is één van de eerste keren dat ik een nieuw site design voor me zie waar ik niet meteen de weg kwijt ben en een hekel aan heb (ben gewoontemens, I know, bad habbit). Dus niet alleen op de lange termijn beter, maar… ik kan er nu al mee uit de voeten.
Dus klasse.
Kleine mf’jes worden groot. En wat stapt ‘ie al dapper rond! Ga zo door jongen!
Hulde aan het team … Het ziet er werkelijk top uit. Succes!
Het ziet er echt top uit! Complimenten!
Marco en het team van Marketingfacts,
Gefeliciteerd met deze prachtige nieuwe site. Het zal in het begin nog wel even zoeken worden maar dat neem ik op de koop toe.
Ik hoop dat er inhoud net zo goed blijft als voorheen of wellicht nog beter.
Ziet er strak uit heren! Eerste indruk is zonder meer goed. Maarrrr… uiteraard kan ik het niet laten mijn kritische blik als web developer even te doen gelden.
Het belangrijkste minpunt is de tekstgrootte. Hoewel we niet met zijn alleen in ‘Web 2.0 style’ met koeienletters hoeven gaan werken vind ik dat de tekst hier toch echt een puntje of twee groter mag. Nu heb ik zelf een soort van haviksogen waardoor ik het wel kan lezen maar ik kan me zomaar voorstellen dat de gemiddelde persoon die net even wat minder goed ziet er moeite mee heeft.
“Ja dan zeg je te tekst toch lekker groter????”, zou je zeggen. Dat brengt ons op usability probleem twee: De tekstgrootte is in pixels opgegeven. Dit heeft als gevolg dat de browser waar we met zijn allen een haat-liefde relatie mee hebben (IE 6) de tekst NIET groter maakt, zelfs als we voor een grotere tekst kiezen. De tekstformaten in em units specificeren lost dit op waardoor ook de kippige mensch de site wat beter kan lezen. Probeer maar eens op MF de tekst te vergroten en probeer het daarna eens op mijn site. Je zult zien wat ik bedoel.
Vervolgens ben ik het wel eens met een eerder gemaakte opmerking dat de broncode wat te wensen overlaat. De semantiek kan een heel stuk beter! <span class=”text”> ??? Daar hebben we iets als de paragraph tag voor 😉
Tenslotte: de keuze voor XHTML 1.1 is mij niet duidelijk, zeker gezien het feit dat de validator er 140 errors op geeft. Verder zijn er nog allerlei redenen aan te geven om geen XHTML 1.1 te gebruiken maar die liggen in de wat nerderige sfeer en daar wil ik niemand mee vermoeien verder.
Ik weet het, ik klink kritisch maar ik vind dat ik dat ook mag zijn als web professional ten opzichte van de makers die toch ook als professionals in de markt staan. Zie het dan ook als een stukje opbouwende kritiek.
Overall een flinke verbetering. De site heeft zonder meer een veel professionelere uitstraling gekregen. Toch zijn er nog wel wat puntjes ter verbetering voor de bouwers!
whuh? Sorry voor de 2nd post maar het form lijkt steeds wat ik heb ingevuld te vervangen door het email adres / URL van Marketingfacts. Komt dit omdat ik ook Marco heet? 😀
Anyway, nu staat mijn URL er wel.
Gefeliciteerd met deze schitterende nieuwe website Marco! Het ziet er echt super uit!
Hi Marco (en de rest), gefeliciteerd met de nieuwe site. Het resultaalt ziet er goed uit. Succes!
Wow, ziet er echt briljant uit, gefeliciteerd. Het is even wennen, maar ik vind het zeker een verbetering. Veel overzichtelijker, plus een mooi logo 🙂
Het logo was al even bekend, de nieuwe frisse lay-out nog niet.
Heren ziet er erg top uit. Net wat ik al zei lekker fris. Beeld is wel iets breder geworden. Ik zal toch moeten overstappen naar een 17″ monitor 😉 (ik heb standaard favorieten links staan)
Keep up the good work… en alle nieuwe info natuurlijk!!
Gefeliciteerd met de nieuwe website. Ziet er overzichtelijk uit!
Gefeliciteerd met de nieuwe kleren van Marketingfacts.
Het ziet er lekker strak en licht uit. Daar hou ik wel van.
Ik kom hier nu met NOG MEER plezier!
P.S. Ik zou ik niet zijn als ik toch een kritiekpuntje gaf. Nou, vooruit twee dan:
1. De pagina pas zich niet aan bij verandering van afmeingen van het window waarin je de site bekijkt. Met name in de midden-rails zou dus best wat elasticiteit ingebouwd kunnen worden zodat de rechter kolom ook in een versmalde window op een 1024×768-beeldscherm toch ook nog helemaal zichtaar blijft.
2. De homeage is verschrikkeljk zwaar (ja daar heb je mijn zeurpunt weer).
” Global Statistics: Total HTTP Requests: 46; Total Size:281138 bytes” !
waarvan aan plaatjes: 178328 bytes
User-experience/Download Times (in de meest gunstige omstandigheden)
56Kb/s =>56.43 seconds
ISDN 64K => 35 seconds
ISDN 128K=> 17.56 seconds
T1 1.44Mbps1.89 seconds
DAAR valt dus nog wat te verbeteren denk ik.
Mooi hoor, hoewel het wél even wennen is. Goed gedaan heren!
He Marco en rest van het team
gefeliciteerd, maar hou je wel het authentieke vast?, want dat vind ik juist zo sterk aan jullie!
Gefeliciteerd Marco,
Het ziet er een stuk overzichtelijker en professioneler uit.
Leuk om te zien dat je nu meer aandacht aan ‘Leden’ heb besteed, waar door je hopleijk meer vaste leden krijgt.
Persoonlijk vind ik de font size iets te klein geworden.
Wow, wat een complimenten op de vroege ochtend. Top en erg leuk om te lezen. Is toch altijd afwachten hoe het wordt ontvangen zo’n nieuwe jas. Complimenten gaan overigens voor het grootste deel naar de mensen achter de schermen. Ik heb alleen maar lopen zeuren de afgelopen maanden 😉
We nemen alle suggesties en opmerkingen mee en zullen de komende dagen ongetwijfeld hier en daar nog wel wat zaken aanpassen. Zo is, als het goed is, inmiddels de default afzender in de reacties al aangepast en wordt op dit moment gekeken naar de fontsize van de berichten. Ik dacht al dat het aan mij lag maar eer zijn gelukkig nog meer mensen die eigenlijk een brilletje nodig hebben 😉
Marco cum sui gefeliciteerd! weer een mooie en grote stap vooruit! ciao Guido
Dat ziet er goed uit! Marco en de rest van het team, gefeliciteerd met deze nieuwe fase voor Marketingfacts.
(En natuurlijk een hele fijne Valentijnsdag toegewenst 😉 )
ha Marco,
Zit er strak uit 🙂 good job 🙂
Kijk! Dat is een vooruitgang! Ziet er, tot nu toe, goed uit mannen!
@Fred Zelders: Met al het respect, http://www.fredscapes.nl is niet vooruit te branden! Ik denk dat daar nog wat te verbeteren valt 😉
@Marco
Marco, als jullie nog bezig gaan met een aantal zaken aan te passen, is het misschien handig om de ‘contact’ niet via javascript te linken naar een mailsoftware (zoals outlook). Een online formulier of een email adres wordt in het algemeen als gebruiksvriendelijker ervaren.
@fred: De homepage is relatief zwaar, maar zoals je zelf al aangeeft wordt daarvan de overgrote meerderheid door afbeeldingen in beslag genomen. Daar is weinig aan te doen, want dat zijn voornamelijk illustraties bij de artikelen in de content.
De afbeeldingen die voor de layout nodig zijn nemen samen -afhankelijk van de getoonde pagina- slechts tussen de 20 en 30k voor hun rekening. Het ontwerp zelf zou je dus als relatief licht mogen beschouwen.
Er zal zeker nog wel iets te optimaliseren zijn, maar dat zal gezien de lange pagina’s met veel artikelen en bijbehorend beeld vermoedelijk op kaasschaaf-niveau blijven.
Marco en Team,
Ziet er mooi uit heren.Gefeliciteerd.
ziet er lekker fris uit. Gefeliciteerd!
Het ziet er idd fris en fraai uit, maar als je inderdaad het boegbeeld van de interactieve marketing wilt zijn dan denk ik dat er hier en daar nog wat aan schort.
De vormgeving is verre van origineel, niet dat ik zo’n wereldontwerper ben, integendeel, maar bij het zien van de nieuwe layout kreeg ik meteen zo’n gevoel van ‘hé, waar heb ik dit eerder gezien?’.
De vaste tekstgrootte is idd een minpuntje, twee Cendris banners bovenaan lijkt me ook niet echt het toppunt van ’targeting’ evenals het feit dat je voorbij gaat aan mensen met een wat lagere schermresolutie, gezien de vaste breedte van 984 pixels, en Mac gebruikers, want ik betwijfel of die standaard Tahoma op hun apparaat hebben staan.
Maar verder: gefeliciteerd met je nieuwe site!
Ziet er goed uit jongens, ik had eigenlijk niet anders verwacht 😉 Top!
@ i-Marco: validatie is zoooo 2003.
Voorheen vroeg ik me af hoe een non- inspirerende site qua uiterlijk zoveel waardevols kon bevatten. Blijkbaar was er vooral aandacht voor de inhoud, de feiten, het nieuws, alle opmerkelijke zaken. Ik ga er zonder meer vanuit dat die verhouding precies hetzelfde blijft, juist nu het er nu erg professioneel en overzichtelijk uitziet. Dat belooft wat! (behalve het logo dan, dat vind ik niet zo inspirerend)
Gefeliciteerd met deze make-over! Veel succes!
@Blue Ace> Daar ben ik het 100% mee eens. Sterker nog daar heb ik pas geleden een uitgebreid verhaal over geschreven.
Alleen… een consequentie van dat statement is dat je dan ook geen XHTML 1.1 moet gebruiken. Anyway, die validatie was slechts een side remark. De tekstgrootte en het feit dat deze ‘bevroren’is in IE 6 is een veel belangrijker issue.
De tekst van de post is bold op de artikelpagina. Is dat met opzet? :p
Sorry, ik vind het design beduidend minder dan wat het was. Geen echt eigen uitstraling, en dat nieuwe logo kon me sowieso al niet bekoren.
@simon: Op zich wel. Het deel van het artikel dat ook op de homepage stond is bold op de artikelpagina, zodat je direct kunt zien wat je al gelezen hebt. Daaronder gaat het artikel verder in normale tekst.
Maar… als er alleen een intro is, is nu als logische consequentie daarvan alles bold. En da’s in dat specifieke geval niet nodig. Sterker nog: het staat raar, dus daar gaan we in de komende dagen iets aan proberen te doen.
We zaten nog te twijfelen of we richting het design van de Adformatie zouden gaan 😉
Geintje, ben wel benieuwd waarom je het geen uitstraling vind hebben Jeroen.
Er zijn overigens meer mensen die erg moeten wennen aan het nieuwe format. In de eerste plaats ikzelf. Zoals ik al aangaf heb ik 3,5 jaar gewerkt met het oude vertrouwde format. Het was “mijn huis” en ik kende iedere regel broncode. Nu ben ik af en toe nog de weg kwijt en mis ik de lege ruimtes aan de zijkanten. Kwestie van wennen denk ik; binnen een paar weken weten we niet anders en zullen we merken dat er heel veel kleine verbeteringen zijn doorgevoerd die het gebruik van de site zullen verbeteren.
Maar nogmaals, ik hoor graag wat jullie anders/beter zouden willen!
Ziet er goed uit; gefeliciteerd!
Wat betreft XHTML 1.1 lopen marketing en techniek nogal eens langs elkaar heen.
Sorry, geen suggesties. slechts felicitaties en een hoera. Enorme vooruitgang. Keep up the good work!
toch een vraagje Marco:
Hoe zit het met de blogview, komt die nog terug?
Heer/Heren, Gefeliciteerd met de nieuwe jas. Ziet er goed uit en zit goed gesneden. 🙂
Kritiekpuntjes zijn hierboven al genoemd door anderen dus die ga ik niet herhalen.
Nog een aandachtspunt is om links van bezoekers die reageren te openen in een nieuwe venster, ipv huidige pagina.
Ik vond het oude beter, dit is zo overdreven officieel ;).
Ziet er natuurlijk wel netjes uit en zal ongetwijfeld extreem veel werk zijn geweest. Het maakt me trouwens niet uit hoe marketingfacts eruit ziet, al was het roze met groene letters, ik zou het nog steeds daily lezen.
Namens de collega’s van MolBlog.nl: gefeliciteerd!
Ik sluit me aan bij Fellinger: probeer het authentieke vast te houden.
Zie er goed uit… wel even wennen
@Arash: dit horen bezoekers zelf te kunnen beslissen (shift+click ofzo), dus die keuze is zo gek niet.
Gefeliciteerd Marco & Friends, ziet er erg goed uit, may the buzz be with you.
@ Marco: Ik vind het allemaal nogal klinisch ogen, eerlijk gezegd. De oude lay-out was misschien niet enorm uniek, maar wel laagdrempelig en helder. En toch ook heel herkenbaar. Nu vind ik het toch iets te ’techy’, misschien wel te officieel, zoals iemand anders opmerkte. Ik zie teveel lijntjes, en vind de zwarte, rode en blauwe letterkleurtjes te weinig onderscheidend. Het nieuwe design voelt bij mij heel erg als een keurslijf… maar uiteraard zijn we er allemaal over twee maanden helemaal aan gewend. Zo gaan die dingen. 😉
@Remi: Kun je uit de doeken doen hoe de verhuizing van de url gegaan is? Ik kreeg de tip =] dat jij dat precies zou weten. Iet smet redirects middel 301?
Het gaat er om, dat de links van externe site naar de goede artikelen blijven gaan. Ik wil http://www.buxx.nl/blogg tijdens een serververhuizing onderbrengen op http://www.buxx.nl
@buxx
Er zijn 2 opties mogelijk
Edit jouw .htaccess file plaats:
OPTIE 1
RewriteEngine on
RewriteBase /
RewriteRule ^oudepage$ nieuwpage [R=301,L]
OPTIE 2
Redirect permanent oudepage nieuwpage
oudepage vervangen door oude pagine en nieuwepage vervangen door nieuwpagina/url
Beide opties zijn mogelijk
Super dank je.
@ Buxx,
Ik zal later vandaag (of morgen) een post maken met een korte uitleg wat we allemaal gedaan hebben om te zorgen dat de oude site snel uit de zoekmachines verdwijnt, de nieuwe snel opgenomen wordt, de PageRank behouden blijft en de nieuwe site goed zal scoren.
Een belangrijk deel is inderdaad het instellen van 301 redirects, maar er komen nog wat dingen bij kijken. Later meer..
Had iemand al gemeld dat je niet kunt scrollen? Heel vermoeiend om de balk te moeten gebruiken.
Snel het laatste nieuws bekijken of de berichten, is er niet meer bij.
Marco en mf-ers. Site ziet er ontzettend tof uit, kwalitief hoog, qua usability is er ook weinig op aan te merken. En compliment voor de bijna naadloze overgang.
Maar eh, de uitstraling. Het is nu een zeer degelijk van Gils-pak.
Ik verwachte wat meer experiment, iets wat meer aansluit bij de inhoud. Als je inhoudelijk voorloper bent verwacht je dat ook in de vorm.
sorry,soms doet ie het wel en soms niet bedoel ik.
Jacobien, deze begrijp ik even niet. Ik scroll me helemaal suf hier om de laatste reacties te bekijken maar wellicht bedoel je iets anders!?
Onstuimig heeft inmiddels de fontgrootte aangepast zodat ik nu ook kan lezen wat er wordt geschreven. Beter?
Complimenten voor de strakke nieuwe site!
Heerlijk fris design. Normaal plaats ik nooit een reactie maar nu moet het dan toch maar even. Het design is mooi, maar tegelijkertijd komt het op mij toch een tikkie groots en gladjes over – met alle respect.
Wat betreft de laadtijd van de site.. dat moet geen probleem zijn. Als je goed gebruik maakt van de uitgebreide mogelijkheden van EE om de templates te cachen zal je het niet merken.
@ Marco,
Heb net compu opgestart en weer naar je site gegaan. Ik kan wel op de homepage scrollen. Vervolgens klik ik dit topic aan en wil ik door de berichten scrollen. Dat lukt me dan niet.
Maar het kan best zijn dat ik een van de weinigen ben die er last van heeft.
Qua opladen ook even dit: net als bij Marketingpulse.nl krijg je eerst de donkere (ditmaal blauwe) onderlaag te zien en dan pas het rustige (gebroken?) wit. Dat vind ik altijd enorm irritant. Maar dat moet toch makkelijk anders in te stellen zijn?
Site ziet er geweldig uit en zelfs op een pda doet ie het al beter dan de vorige site. Komt er eigenlijk nog een speciale mobiele versie?
Marco, Erik, Anders, Remi en alle anderen, gefeliciteerd met deze relaunch!
Het ontwerp ziet er mooi en strak uit.
@Laurens van Klaveren:
“Maar… als er alleen een intro is, is nu als logische consequentie daarvan alles bold. En da’s in dat specifieke geval niet nodig. Sterker nog: het staat raar, dus daar gaan we in de komende dagen iets aan proberen te doen.”
Oh das vrij simpel met ExpressionEngine.
{if extended}
<strong#>
{/if}
Even het # weghalen… HTML is hier ook toegestaan zo te merken…
@simon: Het was dan ook al gefikst toen je je berichtje plaatste. 🙂
Of het zo werkt als je beschrijft, kan ik niet beoordelen: Ralph heeft dit soort dingen in zijn pakket.
Hey, simpel is vaak het moeilijkst! 🙂
Goeie make over. Nog geen plek ingeruimd voor leaderboards en rectangles zie ik…?
Gefeliciteerd met de nieuwe website! Ziet er echt lekker freis en niet te uitbundig uit. Doing more with less…
…fris…
Marco, gefeliciteerd. Mooi en helder, en tja weer verdere professionalisering…. dus daar hoort zo’n nieuw jasje bij.
Ik moest er even aan wennen, had kennelijk wat heimwee. Toch moet ik toegeven dat deze lay-out stukken rustiger leest. Heb wel het gevoel dat er het eea is verdwenen, maar dat blijkt in de praktijk niet zo te zijn. Enfin, less is kennelijk ook hier more.
Iedereen gefeliciteerd, ziet er strak uit. Een vraagje: ik gebruik Bloglines als RSS reader en krijg daarin sinds de ‘extreme makeover’ elk bericht twee of drie keer te zien. Kan dat ook aan die makeover liggen en zo ja, is er wat aan te doen?
Marco, was niet eerder bij machte, maar ik wil je toch nog even feliciteren met deze grote stap. Ziet er top uit en past goed bij de toenemende professionalisering van hét marketing weblog van Nederland. Gefeliciteerd!
Nog een tip: zorg ervoor dat alle links target=’_blank’ in zich hebben. Het is heel vervelend dat de ene wel in een nieuw venster opent, en de andere niet. Denk daarbij ook aan de URL’s van de reageerders.
Peter, welke links worden nu nog geopend in dit window? Pas ik het direct aan!
Krijn, ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf vervelend vind als ik op een link in een artikel klik en dat deze dan in hetzelfde window opent (ben nog aan het kijken hoe ik dat kan aanpassen in EE). Blijkbaar verschillen daarover de meningen.
Volgens mij worden er ‘maar’ 100 reacties weergegeven. Marco; als een gebruiker (jij in dit geval) dat vervelend vindt, kan ‘ie met Shift op een link klikken; probleem verholpen 🙂
Yep, zie het nu ook Krijn!
Véél groter probleem dan dat gedoe met die externe links 😉
Ik zie dat Ralph aan de achterkant meeleest en inmiddels het max. aantal comments op 500 heeft gezet. Snelle aktie Ralph, dank!
@Marco – de link van Krijn, bijvoorbeeld, en als je op de naam van een reageerder klikt ook.
Verder vind ik het zelf erg prettig als je links wel in een nieuw venster krijgt. Als ik klaar ben met het lezen van die externe site druk ik 1 keer op Alt-F4 en ik ben weer waar ik was, in plaats van een wisselend aantal keer op Back te moeten klikken, of weer via mijn favorieten deze site op te zoeken.
Als er dan af en toe een link in hetzelfde window opent sluit ik die dan dus na lezen, en ben ik mijn browser kwijt…
Bijna alle browsers werken inmiddels met tabbladen. Alleen IE heeft dit nog niet, maar IE7 zit er aan te komen en die heeft het wel. Binnenkort zal dus prattisch iedereen een browser met tabbladen hebben. En in die browsers kun je instellen wat er met een link moet gebeuren. (zelfde tabblad/ nieuw tabblad/ nieuw venster) De gebruiker kan dus zijn/ haar eigen voorkeur instellen. Dan is het behoorlijk irritant als websites je persoonlijke voorkeur gaan verklooien.
Volgens mij is dit dus een tijdelijk probleem wat binnen enkele maanden vanzelf oplost. Zodra iedereen een browser met tabbladen heeft is het _blank attribuut dus in mijn ogen nutteloos en zelfs behoorlijk irritant.
@Krijn, je kunt links blijven plaatsen die jouw persoonlijke voorkeur ondersteunen, maar dat verandert daarmee niets aan het feit dat het een persoonlijke voorkeur is.
@Remi, ook jij verwart persoonlijke voorkeur met ‘wat beter is’. Het target=’_blank’ attribuut kan er bijvoorbeeld voor helpen zorgen dat iemand die op een externe link op jouw site klikt niet daarmee automatisch van je site wegsurft.
En ja, in mijn geval is het ook een persoonlijke voorkeur. Ik heb de links liever wel in een nieuw venster, maar wat ik nog belangrijker vind is dat het gedrag consequent is – dus altijd wel, of altijd niet.
Links openen in een nieuw venster is behavior. Waarom dan niet de links gewoon openen in het standaard venster en met een stukje javascript ervoor zorgen dat het venster wordt geopend in een nieuw venster voor degene die dat wil? Dat zou simpelweg een checkbox kunnen zijn, waarvan de gegevens in een cookie bewaard worden.
Onnodig moeilijk, ’target=’ is niet mee XHTML standaard en aangezien standaarden beter zijn is dit onhandig.
Marco, Erik en de rest,
Prachtig werk!
Site ziet er goed en logisch uit. De kaf en het koren zijn nu definitief gescheiden.
Succes de komende jaren, groet geert-jan
…maar echt veel plek voor adverteren lijkt er nog niet te zijn.
Is dat een bewuste keuze geweest? Tzou mooi zijn, want zo word je als lezer niet lastig gevallen. Jullie hoeven (dus) niet te verdienen?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!