Zo aan het einde van het jaar is het tijd om eens terug te blikken op 2006. In een 3-tal postings zet ik deze week een aantal statistieken van Marketingfacts op een rijtje, met in de laatste posting een top 10 van artikelen en een top25 van bloggers en leden. Kortom een feestje voor de cijferfreaks onder ons.
Wie had ook gedacht dat een artikel over 16 miljoen wuppies en 700.000 mega-wuppies die een drama dreigde te worden voor Albert Heijn de gemoederen op Marketingfacts zo goed bezig zou houden. Het artikel is goed voor een nummer één positie op basis van aantal reacties over de eerste zes maanden van 2006. Albert Treur plaatste het artikel op de zondag rond het middaguur waarna op die dag zelf al opvallend veel reacties werden geplaatst. In de weken daarna was overigens over de volle linie in Nederland een ware wuppie-hype aan de gang. Met de nodige aandacht op TV, advertenties op marktplaats en artikelen op verschillende marketingblogs. Met het gevolg dat de reacties op het artikel weken lang binnenliepen.
Naast het gebruikelijk nieuws deed ook het nieuws over Marketingfacts het goed in de eerste zes maanden, zoals Marketingfacts naar Kluwer en de posting over Marketingfacts 2.0 waarin Marco het nieuwe design presenteerde. Een design dat in de tweede helft van 2006 overigens al weer werd vervangen door opnieuw een nieuw design, maar daarover in de volgende posting meer. De posting van Marco over gebrek aan goede internetmarketeers en webdesigners sneed een onderwerp aan dat gedurende de rest van het jaar herhaaldelijk in de artikelen terugkwam.
Voor de cijfersfreak hieronder nog de top5 per maand over de eerste zes maanden van 2006:
In de volgende posting zal ik kort in gaan op de tweede helft van 2006 en de top10 over heel 2006.
Eventuele nieuwe reacties of doorkliks worden niet automatisch verwerkt in de hierboven opgenomen overzichten.
Die Floortje toch, in ieder geval heeft MF niet bij kunnen dragen aan een blijvend succes 😉 De wuppies! Die oranje bolletjes hebben het toch maar heel goed gedaan. Laat ik een voorschot nemen op de tweede helft 2006 (of anders wel volgend jaar): Second Life! Ik ben benieuwd.
Mooi overzicht Erik; ben benieuwd naar de tweede helft van het jaar. Naast Second Life gok ik ook op de Google Maps-posting van Paul.
Moet zeggen dat ik het opmerkelijk vind dat er twee postings over blogs het meest populair zijn (gemeten in aantal doorkliks). Hebben het blijkbaar erg goed gedaan in de zoekmachines. De Wuppies waren inderdaad een knaller.
Fijn kerstfeest allemaal, moeten we vandaag niet koken in plaats van bloggen? :=)
*snel weer de keuken in*
@Jeroen: Ik zit er inderdaad aan te denken om die maandlijstjes in elke eerste week van de volgende maand te posten. Da’s beter dan nu aan het einde van het jaar. Maar we hadden deze lijstjes nog niet dus ik haal de schade even in 😉
Het overzicht van heel 2006 komt er deze week aan, in de tweede terugblik posting.
Goed punt Jeroen; denk inderdaad dat de maandelijkse overzichten in dit geval een beetje overkill zijn maar omdat we ze nog niet eerder hebben gepubliceerd geeft het wel een aardig beeld.
Erik, wanneer ga je deel twee posten?
Ik denk trouwens dat de posting over de nieuwe versie van Hotmail ook wel hoog zal scoren… 😉
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!