Marketingfacts Cursus Webanalytics
Steeds meer bedrijven vragen zich af wat de return on investment (ROI) is van hun online activiteiten. Wat zijn de kosten, wat zijn de opbrengsten en waar liggen de belangrijkste knelpunten? Webanalytics is kort te beschrijven als het meten, analyseren en rapporteren van de kritische performance indicatoren van uw e-business.
Op vrijdag 14 april organiseert Marketingfacts al weer de derde marketingcursus in Media Plaza (Utrecht) met dit keer als onderwerp webanalytics. Tijdens deze cursus geven de docenten Daniel Markus (Cemit), Eduard de Wilde (Brickmeetsbyte.com) en ondergetekende inzicht in wat webanalytics is, welke tools er beschikbaar zijn en hoe webanalytics het beste is in te zetten om bepaalde doelstellingen te behalen. De doelgroep is webmanagers en (online) marketeers die in de dagelijkse praktijk verantwoordelijk zijn voor marketing & sales via internet.
Alle deelnemers ontvangen naast de handouts ook het boek Web Site Measurement Hacks van Eric Peterson.
Het aantal plaatsen voor deelname aan de cursus is beperkt dus meld je snel aan!
Hee Marco,
Is er een mogelijk voor studenten om met korting deel te nemen?
Zijn er trouwens meer mensen die momenteel problemen hebben met Google Analytics?
Het vertraagt vandaag behoorlijk wat sites… Problemen bij Google?
geen problemen.. maar heb de tag dan ook tegen de tag aan staan, dus mijn sites kunnen gewoon laden. Heb het wel al elders gelezen dat er problemen zijn op het moment..
Volgens mij is er meer…
Ook mijn personlized page van Google doet wat vreemd.
Daarnet konden de RSS-feeds van zowel marketingfacts als Usarchy daar niet geladen worden, terwijl er met de sites zelf niets mis was voor zover ik zien kon.
’t hoeft natuurlijk niet aan google te liggen, maar toch beetje raar…
Retetraag Google.
We hebben bij Zwitserleven besloten de tags tijdelijk te verwijderen en de pagina’s laadde weer snel.
Inmiddels lijkt google weer normaal te werken. Zelf ook meteen de code uitgezet…
We zitten inmiddels voor 14 april helemaal vol!
Na de zomer nog maar eentje inplannen dan? 😉 Dan probeer ik ook van de partij te zijn.
Gezien het tempo waarmee deze cursusdag vol zit is het inderdaad de moeite waard om te kijken naar een tweede sessie. Voor of na de zomer?
Mijn verzoek is na de zomer, de reden dat ik me nu ook niet ingeschreven heb, we nog bezig zijn met implementatie. En wat ik leer probeer ik graag direct uit.
Maar ik zou zeggen, kijk maar wat de behoefte in zijn geheel is.
Mocht het na de zomer gaan plaatsvinden, kan ik me dan voor-inschrijven?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!