Mashable lanceert de wereldwijde social media dag: en nu?

JDC
18 juni 2010, 11:25

De bekendste blog over alles wat er gebeurt op het vlak van sociale media, Mashable, heeft besloten om een wereldwijde ‘Social Media Day’ te organiseren. Die vindt plaats op 30 juni eerstkomende. Nu vind ik persoonlijk niet dat de sociale media zelf moeten worden gevierd en er is tegenwoordig een dag voor alles. Maar ik vind wel dat er al eens dieper op het thema social media marketing zelf mag worden ingegaan, zonder de hype. En natuurlijk mag er ook altijd gefeest worden.

Mashable organiseert zelf in de VS verschillende meetups en laat het initiatief open voor anderen om lokaal hun eigen ‘social media’ dag te organiseren.

Een overzichtje van events in Nederland: er is er eentje in Eindhoven maar daar loopt het niet echt storm, hoewel ik er moet aan toevoegen dat Mashable het hele initiatief laat heeft aangekondigd (zelf vond ik het pas gisteren).

Ook in Maastricht loopt het niet echt lekker, noch in andere plaatsen als Doetinchem en Enschede. Amsterdam lijkt met meer dan 30 deelnemers iets te worden, ze maken er zelfs een Europees wedstrijdje van, helemaal in de sfeer van het WK voetbal.

Ieder zijn ding

Het is natuurlijk niet eenvoudig, een moeilijke periode en kort op de bal spelen.

Bovendien biedt Mashable geen ondersteuning. Ik vroeg hen gisteren of ze tenminste geen goodies of een paper of wat dan ook hadden voor de deelnemers en hun eigen branding. Neen, dus. Mashable is een bekende blog maar op het vlak van marketing kunnen ze nog wel iets leren. Ook is het zo dat iedere organisator zijn eigen concept kiest en dat maakt het niet eenvoudiger.

Een ware uitdaging dus. Toevallig iets waar ik van houd en dus heb ik gisteren Antwerpen opgestart in de hoop er naast Belgen ook Nederlanders te mogen verwelkomen die een feestje, wat netwerken en wat kennis wel zien zitten.

Het evenement in Antwerpen wordt nu op poten gezet, gelukkig doen we het peer-to-peer en hebben we wat evenementenervaring. Het gebeurt peer-to-peer, mijn favoriete woord. En bottom-up in plaats van top-down. Wij kiezen voor een mix van netwerken, fun en misschien wat no nonsense informatie. De rest van het programma ligt in de handen van de deelnemers, crowdsourcing dus. En natuurlijk zetten we massaal sociale media in, proberen een leuke case te maken. En vooral bewijzen dat het niet om de media maar om de mensen gaat. Net zoals “influence” niet over het aantal volgers of fans gaat maar over enthousiasme, een wil en hard werken. Maar de focus ligt vooral op een informele meetup, zij het bij ons natuurlijk op Bourgondische wijze (ja, die reputatie hebben Belgen terecht, ik geef het toe). De locatie wordt volgende week bekend gemaakt, evenals het precieze programma.

Genoeg zelfpromotie. Wie wil kan uiteraard ook in z’n eigen stad iets doen, deelnemen aan de vele Nederlandse events waarvan ik er al een paar heb genoemd (steun je landgenoten zou ik zeggen) of naar de VS, Duitsland of ergens in Afrika gaan, de hele lijst van events vind je hier. Je kunt natuurlijk ook gewoon lekker thuisblijven 🙂

In elk geval: ik vind het een ideale afsluiter van het werkjaar en een ideaal begin om met de nodige dosis networking, hapjes en tapjes, vakantielectuur en ideeën de zomervakantie te starten, Mashable of niet. En vooral: om toch eens te kijken naar waar social media marketing nu echt over gaat, zonder de Facebook’s en Twitter’s alle aandacht te geven. En natuurlijk zou ik graag ook wat MF’ers ontmoeten.

JDC
Digital business consultant bij i-SCOOP

Jean werkt sinds 1992 op het raakvlak van digitale technologie, marketing, sales en media. Hij is sinds 1996 exclusief bezig met digitale marketing en digitale transformatie voor B2B en technologiebedrijven.

Categorie
Tags

1 Reactie

    PalmaValen

    Hey guys,

    If there’s one bit of business advice you’ll thank me for in the years ahead, it’s this:

    Do not let this getaway:

    Join Here

    This platform has been around since 2016, and it’s got better literally every single week!

    The app is updated every Tuesday, like clockwork. New features, fixes, extra templates and more. They’re the most up-to-date funnel builder available.

    (They even updated on Christmas Day last year!)

    But this latest ‘video update’ is something that’s just cemented Convertri’s position as “King of Page and Funnel Builders” for years to come.

    For one thing, it can help boost engagement by as much as 40% or more! (See below)

    And if you get in now, you won’t just be saving an absolute packet for years to come…

    You’ll also be designing pages and running sales funnels so far ahead of the curve that people will need binoculars to see you.

    Join Here

    There’s nothing more important to your online business than your sales funnel.

    But setting one up has always been complicated because there’s so many moving parts.

    Obviously, you need a good page builder.

    You need top-end hosting ( …because when your page comes down in the middle of a campaign, it’s not fun!)

    You need excellent stats, preferably in real-time.

    You need a shopping cart that can cope with whatever you want to sell: one-off products, subscriptions, one-click upsells, bumps…

    And that means you need lots of different software and you need to make them all play nice together, which is:

    A) expensive, and

    B) impossible

    Of course, you can get platforms which combine all this stuff under one roof, which is awesome because it means you’ve got everything in one place, with no integration problems.

    But they’re expensive. $997/year kind of expensive.

    And here’s the BIG ISSUE.

    Even if you’re paying all that money, you can still be losing more than HALF of your traffic if you have just a single video on your page.

    Because a single video can add two seconds to your page speed loading time, and that’s an absolute killer for even the most finely tuned pages, until now.

    So here’s the deal.

    If you’re currently for some or all of these services – and if you plan on using any video in your marketing ever…

    STOP what you’re doing.

    STOP paying those prices.

    LOOK at what Convertri have done here

    Join Here

    Convertri isn’t just a funnel builder.

    It’s the best funnel builder, and it has been for a long time.

    You get features you just won’t find anywhere else:

    – True free-form editing: no rows, sections or columns. No messing around with content blocks. Take the element you want, put it where you want it.

    – Incredible page speed: slow sales pages kill conversions, and most page builders come with a lot of bloat. Not Convertri – it’s built from the ground up to make your pages load like lightning

    – Better conversions: that amazing page speed has seen conversion boosts of 25%.

    – Premium hosting: and it’s all included. Launches on Convertri have seen 12,000 hits in just a few hours, and the system didn’t even blink.

    – Integrated shopping cart: Want to generate subscriptions? Use one-click upsells? Add a bump-sell to get a better ROI? It’s all included, and you don’t need to mess around wiring in other bits of software to do it.

    And NOW – they’ve done something that no-one ever thought would happen.

    They’ve developed a video player, called the Presto Player, that is so lightweight that it has zero impact on your page speed scores.

    In fact, it’s so fast it can help BOOST ENGAGEMENT by as much as 40% or more.

    If you’re currently using video on your pages, and you swap them to Convertri, you’ll see your pages become a ton faster, instantly.

    And that’s not all it does – not even close!

    See it in action here:

    Join Here

    So what’s that worth?

    $997 for a year?

    Nope. For the next few days, Convertri is only $297 for a whole year.

    And the best part? They won’t even lock you into a subscription. You want to keep using it after 12 months, you can sign up at a discount rate.

    But right now there is absolutely no commitment. (Although, the price is rising.)

    This is an incredible deal on some amazing software.

    But it’s only open for the next few days.

    After that, Convertri and its new Presto Player will go back to being around $700/yr.

    Watch the demo here to see it in action. You can thank me later.

    Join Here

    Cheers,

    Valentina Palma


    18 oktober 2019 om 16:12

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!