MEC in 10 minuten: Willem Treep van Willem & Drees over eerlijke business
Ze werkten bij grote organisaties als Heineken en Unilever, maar besloten te kiezen voor een avontuur dat meer dan de moeite waard is: Willem & Drees. Wat bijna niemand tot nu toe is gelukt, dreigt nu wel te lukken: het bouwen van een sterk merk in 'vers'. Joris van Zoelen had in het kader van de reeks 'MEC in 10 minuten' een interview met mede-oprichter Willem Treep.
Willem & Drees verbindt de lokale boer met de grote Supers van Nederland. Alle producten van Willem & Drees (o.a. bij Jumbo, C1000 en andere supers) komen rechtstreeks van de boer en leggen zo min mogelijk kilometers van land tot schap af. Het concept van Willem & Drees doorbreekt de reguliere beheers- en efficiencyslag van supermarkten. De producten zijn van het seizoen en dus niet altijd beschikbaar, de prijs is fair, de kwaliteit verschilt van regio tot regio en de presentatie is merkwaardig. In deze MEC in 10 Minuten deelt Willem Treep de lessen die hij meenam van Heineken en Unilever en alles dat hij en Drees in het merk hebben gestopt. Wat maakt dat supermarkten een concept omarmen en meebouwen aan een merk dat eigenlijk heel onhandig lijkt in hun reguliere logistiek?