Mobiel Internet: Gewoon beginnen!

19 november 2007, 22:02

Mobiel Internet: Gewoon beginnen!

Gisteravond werd de 3de MoMo gehouden in Odeon. Het thema deze keer was Mobiel Internet: “Co-Create the top tips today to start tomorrow”. Deze keer geen fancy sprekers uit het buitenland maar 2 doorgewinterde Mobiele experts uit eigen land die in 10 minuten 10 praktische tips deelden met het publiek. De eerste spreker was Mark de Buck van Vodafone gevolgd door Laurens Rutten van MoMac. De derde spreker was deze keer het publiek.

Ook de participanten van Mobile Monday kregen de mogelijkheid om bij te dragen om de top tips te creëren. Uiteindelijk resulteerde dit in een lijst van 28 tips voor iedereen die morgen wil beginnen met mobiel internet. Opmerkelijk was wel de feedback van mensen dat veel van deze tips(content) wel bekend zijn. Dit is opmerkelijk omdat in de praktijk veel van deze tips namelijk nog helemaal niet worden uitgevoerd/toegepast. Onze tip dus begin eerst eens bij de BASICS

.. 😉 Na een stemronde is er uiteindelijk een TOP 13 tips ontstaan(zie hieronder) die door de participanten gezamelijk is vastgesteld. Verder zorgde het hoge niveau van participatie in de vorm van tips geven en stemmen in combinatie met deze keer statafels ipv stoelen onstond er een losse en gemoedelijke sfeer die uitsekend was voor gezellig netwerken.

De best gewaarderde tip is gekomen van één van de participanten namelijk Martin Voorzanger. Zijn tip was: gewoon beginnen! 😉 Het is verder leuk te vermelden dat 7 van de 13 TOPTIPS vanuit het publiek zijn ingebracht.

Op gebied van techniek was MoMo ook weer beter georganiseerd. Zo was MoMo LIVE te volgen via Operator 11. Ook de backchannel was weer geweldig. Wil je zien wat er allemaal besproken is kijk dan even op de mobiele site van onze backchannel hier. Verder zijn de videos (dankzij Marloes) van het event op korte termijn te vinden op www.mobilemonday.nl.

Mijn kleine hoogtepunt was wel om streaming Ned3 te bekijken via een Videobril die aangesloten was op een N95 (zie foto)

Als laatste was er nieuws dat MoMo inmiddels 3 partners heeft gevonden die komend jaar MoMo gaan ondersteunen. Dat zijn WebAds(founding partner), Mobillion en Nedstat.

Presentatie Mark de Buck:

Presentatie Laurens Rutten:

Top 13 tips:

1 Just Start (Martin voorzanger)

2 Offer Free stuff (Phil, Mobfly)

3 Benefit from existing exposure for promotion

4 Understand and utilize Google Mobile

5 Short URLs (Steef)

6 Direct traffic to your site from open directories

7 Transparancy in communication (Kjeld Kahn)

8 Stimulate user participation in your mobile site

9 App: No navigation behind softkey (Dirk Groten)

10 Select and push content with teasing name

11 Strict Validate XHTM MP (Danny Higler)

12 Validate your site at W3C (Robert Harmsen)

13 Both xHTML MP + link to HTML/desktop version

‘Martin Voorzanger deelt zijn tip’ & ‘stemmen op de tips’(thanks to Marjolijn voor pics):

Raimo (1973), getrouwd en vader van twee dochters en was vóor internet- en UMTS hypes al actief in mobiel. Raimo heeft gewerkt voor Nokia Networks, Nokia Mobile Phones en KPN. Altijd in rollen die gericht waren op innovatie, marketing en sales. Door de jaren heen een sterke visie ontwikkeld over mobiel. Raimo is creatief, strategisch probleemoplossend, gevoelsmens en werkt sterk intuitief. Raimo is partner in SPRXmobile. Hiernaast is Raimo oprichter van Mobile Monday Amsterdam ( www.mobilemonday.nl, 1300+ leden), een netwerkevent voor mobilistas in Nederland. Hij spreekt verder graag over The Mobile Life. Voor meer informatie zie links hieronder: SPRXmobile, Twitter, Del.icio.us, Flickr, , , Email me: info [at] mobminds.com, IM/Gtalk: raimovanderklein [at] gmail.com,

Categorie
Tags

4 Reacties

    pixites

    waar zijn de foto’s? heb alleen die van marjolijn gezien..


    20 november 2007 om 09:05
    Bart Suichies

    Jammer dat ik het gemist heb, maar ga het zeker nog even inhalen op OP11. Klinkt in ieder geval als een leuk nieuw format. Ik vind echter wel een beetje dat de tips meer tricks dan tips zijn (ze beantwoorden meer het ‘hoe’ dan ‘waarom’). Ik mis dan ook een beetje de tips als: add value to consumers, use contextual information to add even more value (wat Tommi Ahonen ‘magic’ noemt), create meaningful user experiences, etc. (maar wellicht was dat ook niet helemaal de bedoeling?)


    20 november 2007 om 09:38
    wesseling

    Complimenten overigens aan de enthousiaste organisatie om zo snel een overview van de middag/avond online te hebben staan!


    20 november 2007 om 12:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!