Multimediale klantenbinding door tankstations

3 juni 2003, 04:35

Met behulp van een kansspel via kassabon en website starten ruim 250 tankstations deze week met een langlopende klantenbindingsactie. Het kansspel is een initiatief van TICCIT Loyalty Management Group BV.

Met 1,5 miljard kassatransacties per jaar worden hiermee dertien miljoen consumenten in Nederland bereikt. Achter op de kassabonnen staan advertenties en een lotnummer. Via kassabon.nl kunnen klanten zich laten registeren en hun lotnummer aanmelden.

Elke week en eens per maand worden er prijzen getrokken, die vari?ren van een i-mode mobieltje tot een 4WD-terreinwagen en beschikbaar worden gesteld door de deelnemende adverteerders.

TICCIT heeft in samenwerking met reclamebureau PPGH/JWT, Anite Benelux, KPN, Hew-lett Packard en Barito een flexibel systeem gebouwd om op maat gemaakte marketingpro-gramma?s te draaien voor elk type bedrijf. Elk medium, dat een (kansspel)nummer kan dra-gen, is geschikt om in combinatie met advertenties en websitebezoek een gegarandeerde respons te bereiken. Dit is voor zowel retailers als adverteerders een marketinginstrument om klanten te winnen en te behouden.

De deelnemende tankstations zijn aangesloten bij de Branche Behartiging Tankstations (BBT), een afdeling van BOVAG. De deelnemende tankstations zijn herkenbaar aan een speciale deursticker. Een overzicht van deelnemers staat op bovag.nl.

Bron:

http://www.communicatieonline.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!