MWG AMMA 2012: And the nominees are…
De nominaties voor de 12 categorieën van de AMMA 2012 zijn bekend. De AMMA (Annual Masters of Media Awards) uitreiking wordt dit jaar voor de 11e keer door de MWG georganiseerd. Op donderdag 10 mei 2012 ontvangen de winnaars hun AMMA tijdens een feestelijke avond in de Amsterdam Arena. Het thema is ‘Mediaspelen’. Vorig jaar vielen onder andere Mindshare, Discovery Networks in de prijzen. De nominaties voor de Beste Mediastunt, Beste Media-/Middelenstrategie, Beste Single Mediastrategie, Beste Media-innovatie, Beste Interactieve Mediastrategie, Media-adverteerder van het jaar en Mediabureau van het jaar zijn bepaald door de hoofdjury onder leiding van juryvoorzitter Mary Hoogerbrugge.
De hoofdjury koos de genomineerden en winnaars uit de shortlists die per categorie door 7 specialistenjury’s waren samengesteld. De nominaties in de categorieën Carl Lipp-prijs en Exploitant van het jaar zijn bepaald aan de hand van de resultaten van een online enquête, uitgevoerd door Intomart GfK, onder mediabureaus en adverteerders.
De nominaties voor de Hans du Chatinier-prijs voor studenten en voor professionals zijn gekozen door een aparte vakjury van onderzoekspecialisten.
De genomineerden voor het YIM Mediatalent van het jaar zijn door een speciale jury gekozen tijdens een workshop. De deelnemende mediatalenten moesten een ‘real life’ case voor Vodafone uitwerken en presenteren.
De genomineerden van de MWG AMMA Awards 2012 zijn:
Beste Media-/Middelenstrategie
Every Cloud has a silver lining (Microsoft) – Universal Media
Nuchtere logica (Renault) – OMD
The Voice Of Holland (Vodafone) – OMD
Beste Single Mediastrategie
Challenge 2011 (Glenfiddich) – Discovery Networks Benelux
Love for sale (Plan Nederland) – BE VIACOM
Suitcase campagne (STOP AIDS NOW!) – De Media Maatschap
Beste Interactieve Mediastrategie
Heaven on Earth (Axe) – Mindshare, Media Republic
Het kloppend hart van een love brand (Chocomel) – MEC
Thuiscoach app (The voice of Holland) – RTL Nederland, OMD, Talpa, Vodafone
Nogal vol van zichzelf (Volkswagen Passat) – MediaCom, Achtung
Beste Mediastunt
Mega Push-up BH (HEMA) – Doom&Dickson
Tile en Inspire (KLM) – DDB / Tribal DDB
Tickertape (Triodos) – ZenithOptimedia
Beste Media-innovatie
Digital Media Auditing – Hottraffic
Thuiscoach app (The voice of Holland) – RTL Nederland, OMD, Talpa en Vodafone
Media-adverteerder van het jaar
KLM
Vodafone
Volkswagen
Mediabureau van het jaar
MediaCom
Universal Media
YIM Mediatalent van het jaar
Carola Versluijs – Initiative
Evert Eijffinger – MEC
Joël de Baat – UM
Jos Eggink – MPG
Hans du Chatinier-prijs voor professionals
Het Buitenreclame Onderzoek 2011 – JIC Buitenreclame
Het gevoel van de consument – Sanoma Media
Hans du Chatinier-prijs voor studenten
In deze categorie viel slechts 1 nominatie, tevens winnaar.
Exploitant van het jaar
Adfactor
Discovery Communications Benelux
Q-music
Carl Lipp-prijs (Mediavertegenwoordiger van het jaar)
Jacco Hornes – Sky Radio
Marco Gijsen – Discovery Communications Benelux
Martijn Regtvoort – Persgroep