Narrowcasting & Instore media

16 februari 2005, 08:00

Recent werd bekend dat Bruna gaat narrowcasten. In de vestiging op het Utrechtse Centraal Station loopt sinds kort een pilot met twaalf digitale schermen. Nog dit jaar moet een landelijke uitrol volgen. Ook Telfort heeft bij de uitrol van nieuwe telefoonwinkels gekozen voor de inzet van narrowcasting.

Deze week was er de conferentie Narrowcasting & Instore Media met o.a. praktijkcases van Bruna en McDonald en een presentatie van Adam Curry. Frankwatching was aanwezig en doet uitgebreid verslag.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

4 Reacties

    media

    Heb net het verslag van Frank gelezen; absoluut de moeite waard!

    Wellicht nog interessanter dan de conferentie zelf is het feit dat blijkt dat “een overgrote meerderheid van de aanwezigen (95%) nog nooit een weblog had bezocht (om over de bekenheid met RSS nog maar te zwijgen).”

    Ik heb daarop ook gereageerd. Ik denk namelijk dat de meeste marketeers bij adviesureaus deze begrippen inmiddels wel kennen (zo niet dan zouden ze zich moeten schamen). Vwb marketeers bij bedrijven dan verbaasd me dat niet. De dagelijkse gekte op de werkvloer geeft ze weinig ruimte om zich te verdiepen in nieuwe ontwikkelingen. Ze mogen al blij zijn als ze enkele keren per jaar naar een seminar of congres kunnen gaan. Doordat tijdschriften als Emerce, TvM en ReclameWeek steeds meer aandacht geven aan weblogs en rss zal dit wel snel veranderen.

    Eind van dit jaar kent 80% van de marketeers deze begrippen!


    16 februari 2005 om 07:34
    FrankJ

    Ik ben het helemaal met je eens Marco. Overigens zou ook nog een rol kunnen spelen dat niet iedereen bijvoorbeeld shocklogs of serieuze weblogs als Marketingfacts ook ‘labelt’ als weblog.

    Oftewel: laten we niet onderschatten dat voor sommigen Marketingfacts een gewone website is!


    16 februari 2005 om 21:22
    canol

    grappig om te lezen dat een zeker Eddguenni een concept zich eigen maakt terwijl hij gewoon kopieert. Jammer!


    9 december 2006 om 23:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!