Narrowcasting & Instore media
Recent werd bekend dat Bruna gaat narrowcasten. In de vestiging op het Utrechtse Centraal Station loopt sinds kort een pilot met twaalf digitale schermen. Nog dit jaar moet een landelijke uitrol volgen. Ook Telfort heeft bij de uitrol van nieuwe telefoonwinkels gekozen voor de inzet van narrowcasting.
Deze week was er de conferentie Narrowcasting & Instore Media met o.a. praktijkcases van Bruna en McDonald en een presentatie van Adam Curry. Frankwatching was aanwezig en doet uitgebreid verslag.
Heb net het verslag van Frank gelezen; absoluut de moeite waard!
Wellicht nog interessanter dan de conferentie zelf is het feit dat blijkt dat “een overgrote meerderheid van de aanwezigen (95%) nog nooit een weblog had bezocht (om over de bekenheid met RSS nog maar te zwijgen).”
Ik heb daarop ook gereageerd. Ik denk namelijk dat de meeste marketeers bij adviesureaus deze begrippen inmiddels wel kennen (zo niet dan zouden ze zich moeten schamen). Vwb marketeers bij bedrijven dan verbaasd me dat niet. De dagelijkse gekte op de werkvloer geeft ze weinig ruimte om zich te verdiepen in nieuwe ontwikkelingen. Ze mogen al blij zijn als ze enkele keren per jaar naar een seminar of congres kunnen gaan. Doordat tijdschriften als Emerce, TvM en ReclameWeek steeds meer aandacht geven aan weblogs en rss zal dit wel snel veranderen.
Eind van dit jaar kent 80% van de marketeers deze begrippen!
Ik ben het helemaal met je eens Marco. Overigens zou ook nog een rol kunnen spelen dat niet iedereen bijvoorbeeld shocklogs of serieuze weblogs als Marketingfacts ook ‘labelt’ als weblog.
Oftewel: laten we niet onderschatten dat voor sommigen Marketingfacts een gewone website is!
grappig om te lezen dat een zeker Eddguenni een concept zich eigen maakt terwijl hij gewoon kopieert. Jammer!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!