Nieuwe trend in promotie van toerisme?

6 april 2006, 06:20

De women only promotie voor Zwitserland lijkt een trend te hebben gezet met sexueel getinte verwijzingen ter promotie van het toerisme. Montreal heeft recent een campagne gelanceerd met de zinsnede “The more we kissed, the Frencher it got” inclusief een logo met rode lippen ter promotie van Montreal. Ook een mannelijk model met ontbloot bovenlijf (vergelijkbaar met de Zwitserland promotie) wordt ingezet ter promotie van Montreal als gayfriendly city. En tot slot (toevallig of niet) omschrijft Playboy deze maand Montreal als “one of North America’s best bachelor-party spots, because of the “liberated” policies at its strip clubs”.

Of Sex sells altijd het geval is twijfel ik, maar aandacht levert het in elk geval wel op.

Bron: Toronto Star & Adfreak

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!