Nu verkrijgbaar: de 10e editie van het Marketingfacts Jaarboek!
In één klap op de hoogte van de staat van online marketing in Nederland anno nu
Het Marketingfacts Jaarboek 2015-2016, hét onlinemarketingboek, is vanaf vandaag te bestellen! Deze 10e editie is anderhalf keer zo dik als de vorige (maar liefst 450 pagina’s!) en is samen met 37 experts geschreven. En het resultaat mag er zijn. Het Marketingfacts Jaarboek 2015-2016 is dé onlinemarketingbijbel en onmisbaar bij het maken en schrijven van nieuwe marketingplannen.
Bestel het Marketingfacts Jaarboek 2015-2016!
De ‘why’ van het Marketingfacts Jaarboek 2015-2016
Met jaarlijks 300 bloggers schrijven we flink wat af hier op Marketingfacts, over allerhande onderwerpen, ontwikkelingen en middelen. Door de opkomst van digitale media is de keuze voor de marketing- en communicatiespecialisten er niet eenvoudiger op geworden. Het medialandschap is continu in beweging en verandert snel. Als je alles wat er gebeurt op de voet volgt, is het nog wel eens lastig om de samenhang te zien.
Daarom is het verstandig om een stapje terug te doen en de wereld te bekijken vanuit de helicopterview. Dat is waarom we in 2006 zijn gestart met het uitgeven van het Marketingfacts Jaarboek.
Wat in het eerste jaar begon als een dunne, handige gids over het veranderende online medialandschap, is uitgegroeid tot een 450 pagina’s tellend boek waarin alle facetten van online marketing worden behandeld. Met het Marketingfacts Jaarboek 2015-2016 ben je in één klap op de hoogte van de staat van online marketing in Nederland anno nu.
De 10e editie helpt je als marketeer nog beter te bepalen welke middelen je inzet en voor welke doelstellingen. Het boek is als onlinemarketingbijbel onmisbaar bij het maken en schrijven van nieuwe marketingplannen. Het boek hoort thuis op de hoek van het bureau van iedere ervaren marketing- en communicatiespecialist, maar is ook geschikt voor studenten en professionals buiten ons eigen vakgebied.
Hot topics
Nieuw in deze speciale 10de editie van het Marketingfacts Jaarboek is de uitwerking van een aantal hot topics. Dit zijn onderwerpen die niet binnen de bestaande hoofdstukken passen, maar toch belangrijk genoeg zijn om jou als marketeer over te informeren. Van contentmarketing en Facebookmarketing tot psychologie en marketing automation: met deze extra’s helpen we je een antwoord te geven op de meest actuele vraagstukken in het onlinemarketingvakgebied.
Dé experts
Deze hot topics worden, net als alle andere hoofdstukken en net als in andere jaren, beschreven door experts in de desbetreffende vakgebieden. Aan deze 10de editie van het Marketingfacts Jaarboek werkte een recordaantal van 37 prominente experts mee, waaronder voor het eerst ook een aantal wetenschappers. De experts die hebben meegewerkt zijn:
Hoofdstukken | ||
1 | Inleiding | Marco Derksen |
2 | E-business | Bram Koster |
3 | Advertising | Ger Veldkamp, Yoteng Pat, Phileas Fox |
4 | Jordie van Rijn, Remy Bergsma | |
5 | Search | Jorn Vriend, Martijn Hoving |
6 | PR | Freek Janssen, Gijs Moonen |
7 | Social media | Marco Derksen, Martin Kloos, Jeroen Panjer |
8 | Mobile | Remi van Beekum, Yorick Voorthuijzen |
9 | Video | Frank Schröder |
10 | E-commerce | Jeroen de Jong, Peter van der Schaar |
11 | Usability & design | Jeroen van Eck, Laurens Boex |
12 | Customer service | Ernst Kruize, Berend Sikkenga |
13 | Analytics | Ton Wesseling, André Scholten |
Hot topics | ||
1 | Customer journey | Wim Rampen |
2 | Privacy & wetgeving | Jitty van Doodewaerd, Arnoud Engelfriet |
3 | Marketing automation | Jordie van Rijn, Michael Linthorst |
4 | Contentmarketing | Suzanne de Bakker, Tristan Lavender |
5 | Branding | Daan Muntinga, Guda van Noort |
6 | Aljo Hartgers, Peter Minkjan | |
7 | Psychologie | Bart Schutz |
8 | Webcare | Arne Keuning |
9 | Big data | Bertwin Menninga |
Net als in de vier voorgaande jaren heeft Erik Wiegers de vormgeving voor zijn rekening genomen. In deze 10e editie hebben we, net als op de website, content meer de ruimte gegeven. Dat zie je terug in meer witruimte, grotere marges, grotere koppen en grotere foto’s bij de hoofdstukken. Bovendien hebben we quotes en verhelderende statements een eigen ‘smoel’ gegeven.
De content heeft deze editie een flinke boost gekregen door de actieve inbreng van een flink aantal bloggers. De eindredactie is verricht door Cecile Bol van Studio Vuurvogel.
Met het Marketingfacts Jaarboek 2015-2016 ben je dus in één klap op de hoogte van alle actuele ontwikkelingen. We bieden je the big picture, zodat je de nieuwste ontwikkelingen binnen het vakgebied van online marketing leert plaatsen, begrijpen en toepassen. Veel succes met het maken van de plannen voor komend jaar én bij de uitvoer ervan!