NU Z gelanceerd
NU Z, het zakelijk familielid van Nu.nl is gisteravond live gegaan. Tijdens de radiouitzending van Radio-Online (nog online te beluisteren) opende Paul Molenaar, algemeen directeur ilse media, de site officieel.
Naast algemeen nieuws biedt NU Z ook professioneel nieuws toegespitst op branche en vakgebied en heeft heeft men op op ieder vakgebied, waaronder Sales & Marketing, één of meer webloggers die voor verdieping zouden zorgen. Terecht merkt Frankwatching op dat het naar die webloggers vanaf NU Z nog erg zoeken is op de site. Of kijk ik weer de verkeerde kant op 😉 De afgelopen 10 dagen heeft een groep van een kleine zesduizend personen persoonlijk toegang gehad tot NU Z. Uit de reacties bleek dat NU Z gemiddeld met een 7,4 werd gewaardeerd.
Al met al voldoende potentie om tot een volwaardige familielid uit te groeien. Het geheel is overigens nog wel in de betafase. Men wil in deze periodie via het weblog The Making of Nu Z feedback krijgen van de gebruiker en op deze wijze nog verbeteringen doorvoeren.
Klopt, op dit moment kijken we maximaal 14 dagen terug. Dit gaan we aanpassen naar 30 dagen. De laatste blog wordt in rechterkolom getoond. Als de blog echte nieuwswaarde heeft kan deze in een aantal gevallen ook in het gewone nieuws worden opgenomen.
Ik zal Frank wel even bellen 😉
En ja hoor, NU natuurlijk weer net wel.
Mensen van nuz.nl, het ziet er erg netjes uit.
Wat ik me afvraag, hoe gaat nuz.nl zich behalve van weblog postings onderscheiden van google news? Daar kan je tenslotte ook zoiets creeeren.
@Avalon: Google news biedt algemeen nieuws, NU Z biedt branche- en vaknieuws. We onderscheiden ons door specialisatie.
Wat ik me afvraag, waarom de zoeker niet de mogelijkheid krijgt te zoeken op onderwerp of op trefwoord ( full text index ) en waarom worden de berichten niet opgeslagen in een archief.
@Wijnand: Zoekfunctie voor nieuws wordt dermate weinig gebruikt op NU.nl dat we hier geen prioriteit aan hebben gegeven. Hier gaan we wel mee komen.
@Michiel: Plazoo.com heeft alle technieken in huis voor deze functies en heeft content welke wij kunnen aanbieden. Ook is het mogelijk onze technologie te gebruiken. Voor het nieuws gemaakt door bedrijven hebben we ook een mooie applicatie, welke mischien ook goed is om meer content te krijgen. Dit is content rechtstreeks van bedrijven.
Wijnand, nu ik je naam en Plazoo weer voorbij zien komen schiet me te binnen dat we nog steeds een keer contact moeten hebben. Het is hier echter zo retedruk dat ik er gewoon niet meer aan toe kom om alle emails en voicemails af te handelen. Wellicht heb ik binnenkort wat meer tijd!
Van start zonder advertenties betekend de eerste paar uur ? Ik zie namelijk onder elk bericht een flashreclame van ABN..
@spijkertje: Op NU Z kan gewoon geadverteerd worden. We hebben alleen in de besloten beta fase zonder advertenties gedraaid. De advertentiemogelijkheden kun je bekijken op http://www.ilsemedia.nl ;). Emerce heeft het betreffende artikel gisteren gecorrigeerd.
Michiel, op ilsemedia zie ik alleen de tariefkaart van NU.nl (die geldt tot 30 april 2006).
Wat ik wel heel erg spijtig vindt, is dat op een verzamelsite van heel veel zakelijk nieuws in heldere categorieën, toch maar 1 RSS feed zit. Dus ik kan niet op b.v. HR en marketing nieuws abonneren, ik krijg meteen alles erbij. Beetje overkill voor mij persoonlijk.
En tot slot: wel de branche, niet de dicipline ICT is misschien ook een gemiste kans.
Ha Bas,
Dan heb je toch niet goed gekeken. Op ieder niveau (katern of specifiek profiel) kun je een RSS button terugvinden met specifieke feed. We zullen dit nog wat duidelijker communiceren.
Indeling van de branches en disciplines is -zeker gedurende de beta- continu in evaluatie. Probleem is vaak dat nieuws in zowel branche als discipline geplaatst kan worden waardoor de noodzaak van een splitsing vervalt.
We nemen je opmerking in ieder geval mee.
Hoi Michiel,
Later merkte ik het. Ze hebben alleen allemaal dezelfde naam, en de eerste berichten die ik binnen kreeg op de HRM feed waren… laten we zeggen twijfelachtig van HR kant gezien (veel juridische zaken, die als je heel diep zoekt idd een HR relevantie hebben).
Wat ik wel nog als opmerking wil plaatsen: evenementen aanmelden lukt niet. Er staan er een paar, maar b.v. die van Media Plaza (mijn werkgever) staan er niet. Maar de ‘meldt een event aan’ knop werkt niet echt (of echt niet).
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!