Ogilvy Belgie start corporate weblog

11 september 2005, 20:05

Erik Dams, die met Damslog een van de betere Nederlandstalige communicatieblogs heeft, verwijst naar een artikel in De Tijd over businessblogs in Belgie. Ogilvy is een van de bedrijven die wordt genoemd in het artikel:

(…) In Belgie is communicatiegroep Ogilvy een van de weinige bedrijven die het medium ten volle inschakelen. Van de 140 werknemers is een persoonslid een professionele blogger. “In de zomer houden wij telkens seminars voor onze klanten over trends in digitale media, marketing en reclame”, vertelt Jan van Aken, de gedelegeerde bestuurder van Ogilvy Belgium. “Via onze corporate blog willen we hen ook gedurende het hele jaar op de hoogte houden”, klinkt het. Ook drie managers van wie Van Aken zelf, openen deze maand een persoonlijke blog, gekoppeld aan de Ogilvy-website, waarin ze in eigen naam onder meer hun visie over marketing en reclame zullen geven. Naast informeren, dienen deze blogs dus ook om het bedrijf (en zichzelf) wat te profileren. (…)

Aardig om te zien dat Franky Willekens (een van de bloggers van Ogilvy) inmiddels aan het warmdraaien is op Marketingfacts en dat de Blogstorm van deze zomer haar vruchten afwerpt.

Franky, Wim en alle andere bloggers bij Ogilvy, succes!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Nick-E

    Bij het bedrijf waar ik werk en waar ik ook de marketing doe zit ik er ook al lange tijd over na te denken om een corporate blog te starten en elke week een van onze managers een stukje te laten schrijven over de huidige gang van zaken in de pensioen- en verzekeringswereld. Helaas is het wachten op onze nieuwe corporate website en intranet. Naast een corperate blog wil ik ook medewerkers de kans geven om hun schrijfvaardigheden kenbaar te maken op ons intranet en zodoende waardevol materiaal te verzamelen/creëren voor onze website. Uiteindelijk moet dit alles leiden tot actualiteit op onze website en een dagelijkse/wekelijkse terugkeer van onze bezoekers.


    12 september 2005 om 03:03
    Blogger

    Ik zie geen corporate blog? Wel een site met artikels in omgekeerd chronologische volgorde, maar daar houdt de vergelijking op… geen RSS, geen trackbacks, geen reactiemogelijkheid, waarschijnlijk ook geen pings naar externe sites.

    Dat, en afschuwelijke navigatie via een dropdown box.

    Komaan Ogilvy, zoveel moeite kost dat toch niet om een WordPress, Movable Type of een Pivot te downloaden?


    12 september 2005 om 10:50
    media

    Is inderdaad wel heel erg beperkt nu. Franky, waarom hebben jullie gekozen voor deze opzet? Het is op deze manier niet meer (of minder) dan een overzicht van interessante cases.


    12 september 2005 om 19:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!