Online Tuesday #68: Hoe je Facebook inzet om écht te groeien

1 maart 2017, 08:30

Reageren op berichten en adverteren op Facebook, dat kunnen de meeste bedrijven inmiddels wel. Dus kijken we naar wat er verder aan gaat komen. Gaat het met social shopping de winkelstraat en eigen websites overbodig maken? Gaan bots de rol van webcare overnemen? Kortom: welke businesskansen biedt Facebook eigenlijk nog meer? Genoeg, zo blijkt, want het verslaat concurrent Google op alle ROI-fronten als het gaat om reach, engagement en sales. Tijdens de komende editie van Online Tuesday krijg je in drie presentaties te horen welke kansen dat jou biedt.

Sprekers

De sprekers tijdens deze avond zijn:

  • Peter Minkjan, oprichter van Likeconomics, een kennisplatform over Facebook- en Instagram-marketing, en actief als strategisch adviseur op het gebied van social advertising & content. In zijn presentatie zal Minkjan ingaan op de laatste (strategische) trends en ontwikkelingen in social advertising, zoals bijvoorbeeld RTL gebruikt rond zijn televisieprogramma’s.
  • Eric Harding, senior online marketeer, en Erik Swen, marketing manager bij CLUSE Watches, vertellen in 20 minuten over het succesverhaal van CLUSE, dat binnen 4 jaar naar een verkoop groeide van 15.000 horloges per maand, hoofdzakelijk door de inzet van Facebook.
  • Scott Kuiper, mede-oprichter van en marketeer bij Aurum Brothers, dat armbanden van goud, zilver, edelstenen en natuurstenen voor mannen verkoopt op meerdere continenten. Sinds het Facebook inzet als marketingsinstrument, weet het bedrijf elke maand zijn omzet te verdubbelen. Scott werd onlangs zelfs door Facebook zelf gevraagd zijn succesverhaal te delen met andere ondernemers.

Inschrijving

De inschrijving opent vandaag, 1 maart, om 12 uur. Er zijn 300 plaatsen beschikbaar. Je kunt je inschrijven via Meetup!

Ben je te laat en zijn die plaatsen vergeven? Meld je dan aan voor de wachtlijst. Je ontvangt dan automatisch een bericht als er een plaatsje voor je vrijkomt.

Partners en sponsoren

Online Tuesday is het maandelijkse event over online marketing dat wordt georganiseerd door Marketingfacts, Traffic4U, Newpeople en DQ&A Media Group en gesponsord door Oracle Marketing Cloud en CX Company.

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!