Online buzz rondom Sony Bravia

11 december 2005, 11:00

Online buzz rondom Sony Bravia

We schreven al eerder over Sony’s campagne voor de Bravia HDTV. De campagne moet inmiddels miljoenen hebben gekost maar de free publicity die het online genereert is ongekend.

Naast het feit dat het een geweldige commercial is die zowel op tv als internet is te zien, laat Sony geen mogelijkheid onbenut om de online buzz te faciliteren. Zo heeft het inmiddels de actiesite uitgebreid met behind the scenes videos, reclamemuziek en diverse downloads (zoals screensaver, wallpapers en mobile wallpapers). Daarnaast heeft Sony er ook alles aan gedaan om op te vallen in foto- en videocommunities zoals Flickr, Google Video en YouTube.

Prachtige commercial en een geniale campagne. Wat mij betreft nu al een klassieker!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!