Postbank grote winnaar EMMA’s 2006

7 september 2006, 12:48

Wendy van den Akker (Postbank) en Michael Straathof (Rapid Sugar)

Zojuist zijn de winnaars bekend gemaakt van de E-mail Marketing Awards (EMMA’s) 2006. De prijzen zijn uitgereikt door Marc Borgers. Een uitgebreid verslag van de dag is hier te vinden en de presentaties hier.

De gouden EMMA is gewonnen door de Postbank, met de case ‘Postbank gaat de dialoog aan via e-mail’ (bureau: RapidSugar). De zilveren EMMA is gewonnen door Essent met de case ‘Essent verbruik- & tarievencommunicatie’ (bureau: Veritate).

De bronzen winnaars zijn:

  • Bertoli, met de case: Ricetta di Bertolli (bureau: Suntzu)
  • Martinair, met de case: Online ticketverkoop verhogen (bureau: Yourzine)
  • TPG Post, met de case: online verhuiskaarten omzet via email strategie (bureau: RapidSugar)
  • Van Gogh Museum, met de case: Videomail (bureau: Bitmove)

Marc Borgers vertelt dat de vakjury dit jaar een vele malen hogere kwaliteit heeft gezien, met een knipoog naar de winnaars van vorig jaar, toen de campagnes een beduidend lager niveau hadden. Er is dit jaar duidelijk gekeken naar het aanwezig zijn van een duidelijke e-mail component.

De campagnes zijn beoordeeld op de volgende criteria:

  • effectiviteit van de campagne (o.a. respons, budget)
  • creativiteit (o.a. opmaak, layout, content)
  • inzet van middelen (o.a. personeel, budget)
  • onderdeel van totale communicatie
  • functionaliteit (o.a. gebruiksvriendelijkheid)
  • innovatieve elementen, is het vernieuwend
  • de wijze waarop het database is opgebouwd (permissie van de ontvanger is een vereiste)

De jury van de EMMA’s bestaat uit:

  • Marc Borgers, zelfstandig marketing adviseur
  • Beer Flik, managing director Dynamic Zone
  • Peter Joziasse, manager Innovatie Management TPG Post
  • Michel Schaeffer, bol.com
  • Paul Petermeijer, managing director BBP
Robert de Boer
eigenaar bij Lead Today

Robert de Boer is oprichter van Lead Today (voorheen New Kitd), een bureau voor online leadgeneratie. Lead Today heeft één doel: leads genereren op uw website. Veel mensen bezoeken en verlaten een website zonder er iets te doen of achter te laten. Lead Today pakt dit probleem aan. Een mix van techniek, vormgeving, content en redactie verandert anonieme websitebezoekers in gekwalificeerde leads. Met onze modulaire aanpak kunt u leadgeneratie stap voor stap integreren in uw bestaande website of een compleet nieuwe website bouwen. Robert de Boer studeerde Bedrijfskundige Informatica en vulde deze opleiding aan met de Post HBO CRM opleiding (Beeckestijn Business School). Eerder werkte hij voor bureau's als Lectric, E-Village en Branddoctors. In 2006 werd hij onderscheiden met de DeMeter Award 2006, een vakprijs voor 'aanstormend marketingtalent'. Hij is tevens bestuurslid bij DeMeter, met innovatie als portefeuille, en was een van de initiefnemers van Resultblog, hét weblog over direct-marketing.

Categorie
Tags

9 Reacties

    media

    Goede verslagen Robert, top!

    Wel jammer dat je er niet bij kon zijn op de BBQ; volgend jaar dan maar.


    8 september 2006 om 09:55
    Robert de Boer

    Thanks! Dat is zeker jammer, baalde ik ook flink van. Ik hoef niet een heel jaar te wachten tot de eerstvolgende BBQ toch? Gezien de reacties zou niemand een herhaling erg vinden denk ik 😉


    8 september 2006 om 09:58
    Karlijn

    En krijg je dan een knuffel als je gewonnen hebt? Leuk ;)!


    8 september 2006 om 10:31
    ErwinVanLun

    Ik wil graag meer weten over die Postbank case. Ik kan er echter nix van vinden bij de presentaties. Komt dat nog?


    8 september 2006 om 12:35
    Robert de Boer

    Er schijnen de komende week nog meer presentaties online gezet te worden. De case is wel gepresenteerd, maar in de parallelsessies (ik heb iets anders gevolgt).


    8 september 2006 om 13:13
    Michael Straathof

    Voor de geinteresseerden onder jullie, hierbij de casebeschrijving van Postbank.


    8 september 2006 om 16:21
    media

    Dank voor de casebeschrijving Michael, en uiteraard nog gefeliciteerd!


    8 september 2006 om 16:38
    media

    Ik zie nu pas dat het bij Essent ging om de VerbruiksMail; grappig, ik heb mede aan de wieg gestaan van het hele concept rondom de de Essent Rekenassistent en VerbruiksMail. Begrijp dan ook niet helemaal waarom alleen Veritate hier staat als prijswinnaar en niet ook het bureau dat het concept heeft bedacht. Kan iemand daar iets over zeggen? Of ging het alleen om de technische implementatie?


    9 september 2006 om 06:04
    MichaelStraathof

    Dank je wel Marco. Vrijdag hadden we veel koffie nodig 😉

    De prijs was voor de beste e-mailmarketing case van het afgelopen jaar. Gelet op innovativiteit, creativiteit en effectiviteit. In ons geval was het een samenwerking tussen Postbank, Woedend! en RapidSugar. Huld dus ook voor hun!


    11 september 2006 om 13:21

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!