Postbank neemt Marketingfacts over
Als je Marketingfacts de komende dagen niet via de RSS-reader maar via een browser bezoekt, dan zul je een push-ad (uniek in Nederland?) te zien krijgen van de Postbank.
Voor het eerst heb ik een adverteerder toegelaten die de vrijheid heeft gekregen om meer te doen dan de 160×160 banner die ik tot nog toe accepteerde. Het gaat om een campagne voor de werving van marketeers en past wat mij betreft prima bij het aanbod op Marketingfacts.
Ben uiteraard benieuwd wat jullie van deze advertentievorm vinden. En ik zal jullie voor zijn, met de advertentie-inkomsten van deze campagne ga ik niet naar de Bahama’s maar gaan we voor de bloggers van Marketingfacts in het voorjaar een leuk feestje bouwen 😉
Vanaf wanneer kon ik ook al weer starten als blogger Marco? 🙂
Goede marketeers zijn altijd welkom als blogger Markies!
Als eerste keer vind ik ‘m op zich wel aardig. Probleem is echter dat deze banner, in tegenstelling tot vaste banners, een erg nadelig effect heeft op de leesbaarheid van je site. Zit je net te lezen, springt de tekst opeens een stuk omhoog.
Een frequencycap (de verspringende versie bv. eens per dag of eens per uur tonen en verder gewoon de vaste hoogte) zou niet misstaan, want dit zal snel irriteren.
Met dat laatste ben ik het zeker eens Anders; heb ook voorgesteld om een frequencycap in te stellen maar als ik het goed heb begrepen was dat (nu) niet mogelijk.
Ben blij dat ik een bijdrage kan leveren vanuit reddion voor een leuk feestje marco 😉 Ben erg benieuwd naar de respons vanuit hier. Niet alleen de reacties maar ook natuurlijk het aantal sollicitaties. Verder iedereen alvast hele fijne dagen, ben even lekker 2 weken naar kaapstad.
Kaapstad? Klinkt als Bahama’s 😉 Geniet er van, fantastische stad waar ik zeker nog eens naar terug ga!
Net op tijd deze week mijn eerste MF-post geplaatst. Kan ik mooi mee eten 😉
wow ziet er goed uit! leuk dat die leeuw nu ook beweegt op het web, heb je die site erachter gezien?
Is Cendris er eigenlijk blij mee?
Ik schrok me een hoedje..en dacht: ‘Heeft Marco nu echt zijn ziel verkocht?’. Maar gelukkig wordt de banner al snel kleiner.
Grappig voor een keertje, maar niet elke dag ajb;-)
Marco,
Dit al zo snel na ons gesprek 😉 ! Ik moet toegeven dat de banner er goed uit ziet en dat de uiting/inhoud van de banner “Marketeers zonder hoogtevrees” prima aanslaat bij de positie van de banner binnen marketingfacts en de advertentiedoelgroep sluit natuurlijk helemaal aan bij de bezoekers van Marketingfacts. Ik denk dat Erik hier ook wel een rol heeft gespeeld. Complimenten Erik. Kunnen we mooi van jouw straks horen of het wat oplevert adverteren op een weblog.
Heel mooi, en een goed voorbeeld dat weblogs en slimme marketin& adverteren prima samen kunnen.
prettige feestdagen trouwens, aan alle marketingfacts medewerkers
Ziet er goed uit, wel jammer dat de grote banner(formaat) niet clickable is…zo groot als deze direct in beeld komt nodig uit om te klikken….
Of is dit juist het idee er ook achter!? Moeten lezen alvorens je klikken kan?
Marco ik zie de banner helemaal niet. Werkt ie niet op de Safari browser? Toch wel jammer dat je soms reclame niet krijgt te zien….. 🙂
MF = bannerfarm! Veel plezier met je geld zou ik zeggen. Volgend jaar nog meer banners en nog meer geld. Joepie…
Het verspringen van de tekst bij elke reload of page wissel is na 2X toch erig irritant.
Het zal wel weer: de positivo’s alhier vinden het allemaal geweldig. Er wordt zelfs geopperd dat er veel marketing-figuren zullen solliciteren… Tja, daar gaat het misschien deze week om. Voor dit weblog op langere termijn is het geen bijdrage. Integendeel. Ik bezoek dit log al vanaf de start. De gemiddelde kwailiteit daalde naarmate er meer loggers kwamen en nu moet ik ook nog dit soort leesverstorende kul verdragen…. Wat een narigheid Marco.
Het is als een film die je wilt zien, maar irritant onderbroken wordt door reclameblokken. Dan liever een goed weblog waarvoor ik abonnementsgeld betaal, maar zonder dit soort uitwassen van ‘kijk eens wat er tegenwoordig technisch mogelijk is.’ En dan straks ook nog in rss zeker? Of over de tekst heen, als blijkt dat er niet genoeg sollicitanten zijn? Letterlijk grensoverschrijdend.
Meteen stoppen deze volkse, botte SBS6-techniek. Stuur me liever een acceptgiro voor je jaarabonnement zonder reclame! En nee, ik heb niks tegen reclame (ik verdien er mijn brood mee), maar wel tegen storende.
Fuck de Postbank!
Een sterke mening is altijd welkom Rene 🙂 Maar in dit geval is het wel enigzins overtrokken. Als rechtgeaarde marketeer moet je de verschillende kanalen en verdiepingen (positief en negatief) altijd proberen wil je deze inhoudelijk in kunnen zetten of met onderbouwde reden juist niet. Go Marco go. Dit is de juiste balans wat mij betreft.
Als teaser vond ik deze incomplete feed wel aardig 😉
Ik vind echter ook dat een banner zo pontificaal bovenaan de pagina nogal een stempel drukt op de identiteit van een weblog. Het gaat in dit geval ook nog eens ten koste van het eigen ontwerp:het afgeronde hoekje links bovenaan de MF-banner slaat nu nergens meer op en ook verdwijnt de tekst van de advertentie achter het “transparante” deel van de MF-banner, die dus ineens niet meer zo transparant blijkt.
Je doet zo wel veel consessies aan je eigen ontwerp. Wat vindt je vormgever er van?
Wat een reacties voor de vrijdagavond. In ieder geval iedereen dank (ook van degenen die een email stuurden met hun mening over de push-ad).
Kom er later in detail nog op terug maar ik heb het advies van Rene proberen te verwerken in een oplossing. Alle leden van Marketingfacts (die ingelogd zijn) krijgen de push-ad niet meer te zien; alle niet-leden krijgen ‘m wel te zien en kunnen dit uitschakelen door zich (gratis) te registreren.
Ik heb meteen gesolliciteerd. Des te meer hebben we straks te besteden aan het etentje, ja toch? Ik vind het een prima banner, ook voor MF geldt: het moet uit de lengte of uit de breedte komen.
Karel, kreeg je de banner toch te zien ondanks dat je bent ingelogd?
Kijk dat zijn mooie dingen! Gefeliciteerd Marco!
@Marco
Mmm, nee, ik was als user niet ingelogd, heb wel altijd het Remember me boxje aangevinkt staan bij Reageer. Dus dat mijn gegevens al ingevuld zijn.
@Markies: tja, je probeert eens wat anders te laten horen zodat het niet alleen gaat over wat je met een advertentie verdient, maar ook over plezierig weblogbezoek en inkomsten op lange termijn. De oplossing die Marco nu heeft gevonden doet mij zeer veel deugd. Dat zouden meer sites moeten doen!
Past prima op deze site! De Postbank is daarnaast goed bezig met hun reclame campagnes.
Ligt het aan mij of kan ik echt niet vinden waar je kan registeren? Zou goed kunnen hoor, het is al weer weekend maar toch 😉
Wat levert zoiets nou eigenlijk op?
@ Ed
Alleen naar het geld kijken, lijkt me weinig zinvol.
Wat het resultaat van een dergelijke actie is, is volgens mij een combinatie van factoren.
En weegt het geld op tegen alle boze reacties, allerhande mails die beantwoord moeten worden en een x percentage dat al bij de homepage afhaakt omdat ze afgeschrikt worden?
Hi Marco, gefeliciteeerd met de eerst push down ad op een NL weblog. Je vroeg om meningen dus bij deze. Ik mis een aantal essentiele items in de banner. zo maak je bijvoorbeeld geen gebruik van een frequency cap. Als ik de banner 1 tot 3 keer heb gezien vind ik het prima als bezoeker, daarna begin je het meer als irritant te ervaren. Verder moet je altijd duidelijk een SKIP of CLOSE button in zo een banner plaatsen. Bezoeker dient altijd in control te zijn. Ik hoop dat je iets hebt aan deze kleine aanwijzingen. De beste wensen Guy
Marco,
Ik vind het een verschrikking en sluit me aan bij Anders (bericht van de 23e dec.). De halve pagina is pleite, scroll je naar beneden gaat de tekst ineens een paar cm naar boven.. Erg lastig.
De campagne is inmiddels afgelopen. Ben benieuwd naar de resultaten en hoop dus op een terugkoppeling van de Postbank.
Voor evt. volgende campagnes zal ik in ieder geval rekening houden met de wensen van de gebruikers. Allen dank voor jullie input!
Marco, wat levert zoiets nou op?
Ed, weet nog niet precies wat het me heeft opgeleverd maar ik heb vanuit Marketingfacts in ieder geval een tarief van 100 CPM aangehouden voor deze push-ad.
guestimating: Met een gemiddeld aantal pviews van 4200 (6000 gemiddeld per dag waarvan +/-30% ingelogd = 4200) maal 7 dagen is dat dus +/- 3900 euro in 1 week. leuke extra kerst inkomsten 🙂
Marco,
Staat de banner nog ergens live dat je weet?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!