ReclameReview: Becel

9 mei 2012, 14:26

Eerlijk zeggen: wist jij de eerste keer dat je deze commercial zag dat het om boter ging? Ik had het niet door. Zo mooi is deze nieuwe commercial van Becel dus.

Credits:

Bureau: Lowe@Alfred

Account: Nicole van Ommeren, Sanne Tolsma

Art: Patrick de Zeeuw

Concept: Aad Kuijper, Patrick de Zeeuw

Copy: Aad Kuijper

D.O.P.:Wouter Westendorp

Editor: Martin Hijgelaar

Klant: Sacha Guittet, Roland Sieker, Melanie Meskers

Productie: Mireille Lampe

RTV: Sophie van Pelt

Regisseur: Ismaël

Strategie: Gabriël Snuverink, Marcel van Wing

Productie: Pink Rabbit

Postproductie: Condor

Geluid: FC Walvisch

De doelstelling:

Hartgezondheid relevant maken voor een groter publiek.

De uitwerking:

Met de nieuwe campagne voor West-Europa “For the heart you love” wil Becel hartgezondheid relevant maken voor een groter publiek. De campagne herclaimt Becel’s autoriteit met een nieuwe emotionele benadering: ‘’for the heart you love”. Deze benadering wordt ondersteund met productinformatie in o.a. TVC tag-ons en print.

Het oordeel:

Mijn reclamehart gaat sneller kloppen als ik deze mooie commercial zie. Zeker als je bedenkt dat het om iets alledaags als boter gaat. Toch wordt dit alledaagse product hier heel belangrijk gemaakt door de link te leggen met je hart. De beelden zijn werkelijk prachtig, het is net alsof je naar een filmtrailer zit te kijken. Natuurlijk doet voor Apple-fans de manier waarop de voice-over spreekt denken aan de 'Think Different'-commercial, maar dat zal de gemiddelde tv-kijker vast niet opvallen. Maar hoe mooi de commercial ook is, de vraag is natuurlijk wel of de doelgroep de link met Becel duidelijk genoeg vindt. Het enige wat eigenlijk gezegd wordt over boter is: “Vernieuwde Becel: wat goed is voor je hart is nu nog beter.” Aan de andere kant is de doelstelling eigenlijk niet direct Becel promoten, maar hartgezondheid onder de aandacht brengen. Dat Becel vervolgens een synoniem is voor hartgezondheid, is natuurlijk een mooi indirect gevolg voor het merk.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

4 Reacties

    bramkoster

    @David: ik vind ‘m qua stijl wel erg veel lijken op die campagne van … kom, wie is het ook alweer??? Afijn, die campagne “Geld is pas fout of goed door wat je ermee doet.” Moeten kennelijk bij mij de brug naar spontane merkherinnering nog maken. (ASN?) Ook die campagne doet zo’n opsomming aan het begin: “Geld dit”, “Geld dat”.

    Tuurlijk, deze is anders qua insteek, maar vind de verhaallijn wel iets te sterk “afgekeken”.


    9 mei 2012 om 14:37
    Hardcopy

    Klopt, Bram. Die ligt ook in het verlengde hiervan. Ik denk dat ze allemaal goed hebben gekeken naar Apple. Of gewoon naar filmtrailers/documentaires in het algemeen. Maar dat vind ik niet zo’n probleem.


    9 mei 2012 om 14:53
    Marc

    De doelstelling klopt niet. De doelstelling is om Becel te verkopen. Door de doelstelling zo te formuleren wordt het eerbaar gemaakt, terwijl Unilever alleen maar winst wil maken. Daarnaast is het een misleidende reclame, Becel is niet beter voor je hart, dat is niet bewezen. Wie koopt er trouwens botor of margarine omdat het beter is voor je hart??? Alsof als je elke dag bij McDonalds eet en niet beweegt maar wél elke dag becel op je brood smeert je hart gespaard blijft…. euh… nee dus.


    30 mei 2012 om 05:16
    Ram

    Prachtige reclame. Alleen retejammer dat het nummer van Burt zo vernaggeld is.


    14 november 2012 om 14:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!