ReclameReview: Chio Popcorn

31 oktober 2013, 10:29

Popcorn kennen we allemaal. Daarom maakt Chio de introductiecommercial voor hun 'American style'-popcorn ook niet zo ingewikkeld. Maar wel sfeervol.

Credits:

Bureau: Y&R Amsterdam

Account: Leonie van der Mark

Creatie: Martijn van der Werf, Theo Korf, Bart Heijboer

Geluid: Geert van Gaalen

Grading: Hans Loosman

Klant: Theo Toering, Joost Nooijen, Marjolein Dinnissen, Harry Homs

Producer: Lars Fabery de Jonge

Productie: Jelmar Hoekstra

RTV: Mady Angelino

Regisseur: Herman Poppelaars

Strategie: Bas Velthuis

Productie: First on Mars

De doelstelling:

Chio Popcorn introduceren en de doelgroep aanzetten tot aankoop.

De uitwerking:

Chio Popcorn is perfect voor types die gek zijn op films. Daarom heeft deze introductiecommercial een typische bioscoopsfeer. Inclusief irritant telefoongerinkel.

Het oordeel:

In deze commercial wordt heel weinig gecommuniceerd en dat vind ik erg sterk. Je hoeft namelijk niet uit te leggen wat popcorn is, want dat weet iedereen wel. Zelfs dat ze drie smaken hebben, wordt pas aan het einde daadwerkelijk genoemd. Daardoor hoeven ze ook niet te benadrukken dat hun popcorn écht, écht, écht de allerlekkerste is. In plaats daarvan wordt de sfeer gecreëerd die we kennen uit de bioscoop. In het donker gezellig en knus kijken naar een film, terwijl je ondertussen je popcorn eet (en die zak veel sneller op is dan je dacht). Daardoor denk je als kijker maar aan twee dingen: het merk Chio en het product popcorn. Communicatiedoelstelling behaald, lijkt me zo!

Het grapje met de telefoon is er niet een waardoor je van je stoel valt van het lachen. Maar hij zet wel goed de bioscoopsfeer neer. Functioneel grappig dus.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!