ReclameReview: Christine le Duc

8 februari 2017, 11:20

Het bekendste erotiekconcern van Nederland, Christine le Duc, komt met een nieuwe tv-commercial waarin de herpositionering van het merk zichtbaar is.

Credits

Creatie: Christine le Duc samen met Peermedia

Regie: Ezra Reverda en Bobby Boermans.

De doelstelling

Laten zien hoe Christine le Duc je met spanning en verleiding kan helpen om de verbinding met je partner te verbeteren.

De uitwerking

In de nieuwe tv-commercial voor Christine le Duc speelt de diversiteit van de lingerie die het bedrijf aanbiedt de hoofdrol. Daarbij wordt door de voice-over telkens verteld welke karaktereigenschappen van de dame passen bij het setje dat ze op dat moment aanheeft. Precies de eigenschappen waar haar partner van houdt.

Het oordeel

Zoals je misschien wel weet, heeft Christine le Duc de afgelopen jaren winkels moeten sluiten wegens tegenvallende resultaten. Hevige online concurrentie was de oorzaak volgens het bedrijf. Daarom ligt de herpositionering waar Christine le Duc nu mee bezig is, voor de hand.

Deze eerste commercial sinds de ommezwaai laat zien hoe het merk zichzelf wil profileren: stijlvol en toch wel spannend. De pay-off ‘Live your fantasy’ past wat mij betreft prima bij de gekozen stijl van de commercial, al blijft dat fantasiegedeelte nog wel geheimzinnig. Misschien is dat logisch, want je vraagt de doelgroep om dit gedeelte in te vullen.

Het is wel grappig om te ervaren hoeveel invloed de gekozen muziek en het al dan niet gebruiken van een voice-over op de commercial heeft. Dat merk je meteen als je de uitgebreide versie van de commercial bekijkt. De beelden zijn vrijwel hetzelfde, maar de commercial komt veel minder luchtig over.

De keuze om de luchtige variant op tv uit te zenden, snap ik dan ook volkomen. De likeability hiervan is door de muziek hoger, al bevat de uitgebreide versie meer spanning, wat past bij de pay-off.

Een ander voordeel dat Christine le Duc hier benut, is hun hoge naamsbekendheid. Ze hoeven bijvoorbeeld geen dwarsdoorsnede van hun hele assortiment te laten zien in hun commercial, want de doelgroep weet al lang waarvoor ze bij Christine le Duc moeten zijn. Al met al vind ik het een geslaagde commercial die het merk wat meer top-of-mind kan gaan maken bij de doelgroep.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!