Record aantal inzendingen voor SpinAwards

23 februari 2006, 07:07

Het aantal inzendingen voor de SpinAwards bedraagt dit jaar 315. Ten opzichte van vorig jaar met 242 inzendingen, is dat een stijging van meer dan 30%. De nieuwe categorieën beste gaming concept en de innovatieprijs (voor het eerst een aparte categorie) doen het met 23 en 29 inzendingen direct al erg goed. Een compleet overzicht van het ingezonden werk staat op www.spinawards.nl.

Stephan Fellinger, bestuursvoorzitter SpinAwards: ”Opnieuw een recordaantal inzendingen. De Nederlander omarmt interactieve media massaal voor wat betreft de mediaconsumptie, besteedt dus steeds meer tijd aan interactieve media. De hoeveelheid inzendingen laat zien dat bedrijven en instellingen volgen. En dit is nog maar het begin”.

Huib Maaskant, bestuurslid SpinAwards: “Vorig jaar merkten we al dat de interactieve industrie geen recessie kent, maar dit is echt ongelooflijk. We zijn niet alleen verrast door het aantal inzendingen, maar ook door de kwaliteit. Als je even door het werk klikt, zie je echt weer een stap voorwaarts. Ik zou niet graag in de schoenen van de jury staan. Het wordt een flinke discussie om de échte winnaars eruit te halen. We mogen met zijn allen absoluut trots zijn op wat er het afgelopen jaar in Nederland is gemaakt.”

De komende tijd zullen de diverse vakjury’s de inzendingen beoordelen. Half maart zullen de nominaties bekend worden gemaakt via de website. Dan zal ook de shortlist bepaald worden voor de vakpublieksprijzen “Beste interactieve adverteerder” en “Beste interactieve bureau”.

De genomineerden zullen hun cases presenteren tijdens de SpinAwards Day op 6 april 2006 op de Hoge School Amsterdam. De bijeenkomsten zijn voor iedereen gratis toegankelijk en zijn dé kans om de beste cases van het afgelopen jaar voorbij te zien komen.

Op 13 april 2006 worden de winnaars bekendgemaakt tijdens de SpinAwards Night. Na de uitreiking volgt het inmiddels bekende SpinAwards jaarfeest. De uitreiking en het feest vinden dit jaar plaats in de Westergasfabriek te Amsterdam.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

13 Reacties

    Jacobien

    Hum, ik vind het erg moeilijk om dergelijke prijzen serieus te nemen als ze zelf niet eens een fatsoenlijke site kunnen bouwen. Bij een resolutie van 600×800 valt de rechterkant weg en er is geen horizontale scrollbalk. En onderaan de pagina staat een piepklein frame en moet je scrollen om een tekst van een paar regels te kunnen lezen.


    23 februari 2006 om 08:29
    Stephan Fellinger

    @ Jacobien

    Dank voor je input. De piepkleine letters vind ik een goed punt en ik zal dat zeker doorgeven aan de bouwers. Resolutie is een bewuste keuze vanwege onze doelgroep.


    23 februari 2006 om 08:47
    Stephan Fellinger

    Het is een extra promotie en service voor de partijen, dat ze een link kunnen plaatsen naar het ingezonden werk. De verantwoordelijkheid voor de juiste link ligt echter bij de inzender zelf (die voeren ze ook zelf in). Ik zal het echter wel doorgeven aan Clockwork, dan kunnen ze dit aanpassen.


    23 februari 2006 om 10:04
    Stephan Fellinger

    @ Houtlust: Inmiddels doorgegeven aan Clockwork, dank voor de tip.


    23 februari 2006 om 10:08
    Jacobien

    @ Stephan,

    Het mag een keuze zijn om voor een hoge resolutie te kiezen, maar dan kun je er nog wel voor zorgen dat de site in een lagere resolutie leesbaar is. Nu vallen stukken gewoon weg zoals rechts en het stuk over bestuur en locatie.

    Ik vind echt dat als je prijzen uitdeelt voor websites, je zelf het goede voorbeeld moet geven.

    Daarnaast hebben jullie een prijs voor beste website concept. Daarmee mik je op een groep die niet allemaal met een hoge resolutie kijken. Wie weet is er wel een 14 jarig meisje dat thuis een site met een briljant concept in elkaar geknutseld heeft.


    23 februari 2006 om 11:09
    Kjeld Kahn

    Het zelfde geld voor 1024×768 in IE.. ik heb geen verticale scrollbalk.. Als je in IE vervolgens op F11 drukt zie je een extra blok veschijnen. Het is niet om over naar huis te schrijven helaas, ik zou het IO wel eens willen zien. De mevrouw in beeld lijkt belangrijker dan navigatie en usability.


    23 februari 2006 om 12:34
    Marco

    @Jacobien: Dat 14 jarige meisje heeft waarschijnlijk ook niet de financiële middelen om zich in te schrijven voor de Spin Awards 😉


    23 februari 2006 om 12:39
    Stephan Fellinger

    @ Kjeld en Jacobien, dank voor jullie ervaringen, we gaan ze doorgeven aan onze bouwers.


    23 februari 2006 om 13:08
    Jacobien

    @ Marco

    Maar dit 38 jarige meisje surft ook nog met 800 x600 en heeft een site met uniek concept;-)

    Ik kan niet eens vinden dat je moet betalen om je in te schrijven. Laat staan dat het me lukt om me via de site in te schrijven.


    23 februari 2006 om 13:11
    Stephan Fellinger

    @ Jacobien, dat klopt omdat de inschrijving is gesloten, daarom zijn we juist met het bericht naar buiten gekomen………


    23 februari 2006 om 13:22
    Sjef Wolters

    Vorig jaar waren er inderdaad ook wat bugs in de site , maar dat

    vind ik minder erg dan de vriendjes politiek van vorig jaar. Vorig

    jaar viel een vriendje van meneer Fellinger met een middelmatige

    campagne in de prijzen.


    23 februari 2006 om 13:47
    Mark de Bruin

    @Jabobien: ik was benieuwd naar je site met uniek concept, maar toen ik op je naam doorklikte kreeg ik deze mooie melding:

    Deze domeinnaam is te koop.

    Inclusief teksten, achtergrond informatie over vrouw en auto en meer.

    Gelieve enkel te reageren indien men een serieus bod wilt doen.

    info@automobiliste.nl


    21 februari 2007 om 07:23

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!